Welcome, Guest

TOPIC: Welke maat Islabike?

Aw: Welke maat Islabike? 30 Mrt 2010 17:10 #3067

• blokdoorn
Ik heb voor mijn dochter van (bijna) 5 een beinn 20 inch klein besteld. Naar mijn ervaring zijn de versnellingen essentieel, daarmee kunnen ze ineens veel meer aan. Of het nu om heuvels, tegenwind of meewind gaat, ze kunnen op een makkelijkere manier een grotere afstand fietsen.
Op de beinn 24 fietst mijn zoon van 7 geheel op eigen kracht tot zo'n 75 kilometer op een dag. Bij tegenwind schakelt hij terug en fietst probleemloos verder.
Kortom, ik zou in jouw situatie volgend jaar voor de oudste dochter zeker een 20 inch met versnellingen willen en dan vandaar uit bekijken wat voor dit jaar het beste is. Gezien de mogelijkheid om door te schuiven lijkt dat dan een 14 inch met follow me te zijn.
The administrator has disabled public write access.

Welke maat Islabike? 30 Mrt 2010 10:38 #3066

• Judith
Wij denken nu aan een FollowMe voor onze dochter van vier en een half en hebben dus hierbij ook een geschikte kinderfiets nodig.

Wat is nu wijsheid om aan te schaffen?
Nu een 14\" en eventueel over een jaar een 20\" (met versnellingen etc) en dan de 14\" bewaren voor onze jongste dochter? Of nu toch een 16\" en dan de 20\" nog een tijdje uitstellen? Alleen dan heeft onze jongste dochter over een tijdje niets, het zal langer duren voordat ze op de 14\" past dan op de 16\". We willen de fiets en de followme ook gebruiken voor naar school, naast de fietsvakanties.
Hier is de matentabel van Islabikes:
islabikes.co.uk/bike_pages/pdfs/sizes/Size_Chart_web.pdf

Onze oudste is ongeveer 100cm lang en heeft een binnenbeenlengte van 42cm. Ze is klein voor haar leeftijd. Ze past nog niet goed op een Add+bike, maar wel goed op een Batavus 16\" en kan nog niet zonder zijwielen fietsen.
The administrator has disabled public write access.