Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: keuze tent

Aw: keuze tent 03 Mei 2010 10:27 #3199

• guidoscm
We hebben de tent vorige week getest.

Ten opzichte van de macpac citadel heeft de veel meer ruimte.
Wel moet ik de naden nog sealen deze druppelen iets door met zware regen.
De hellsport is ons goed bevallen en we hebben er een week mee gekampeerd.
<br /><br />Bericht gewijzigd door: guidoscm, op: 2010/05/03 12:31
The administrator has disabled public write access.

Aw: keuze tent 19 Apr 2010 12:30 #3127

• Anja
Dag Quinten,
Wij hebben vorige week nog een Birdland Multinova via internet gekocht met fikse korting bij de Kampeerwinkel in Eindhoven. Ik ben niet zo van het reclame maken, maar wilde je deze info (en korting) niet onthouden.
Anja

Aw: keuze tent 15 Apr 2010 19:38 #3123

• quinten
We hebben ondertussen onze keus gemaakt en het wordt toch de multinova. Het goedkopere model van de Lagerlog bleek toch minder duurzaam waterdicht te zijn. En de opmerking over het verschil in breedslaper vs. langslaper was voor ons ook belangrijk. Helaas zijn de oude modellen van de multinova op en de nieuwe nog niet leverbaar maar dat komt binnenkort. Dank voor de tips.

Aw: keuze tent 14 Apr 2010 07:50 #3120

• Sander
De Fjellheimen Camp 4 is een goede concurrent van de Hilleberg Nallo 4 GT. De Hilleberg heeft een net iets langer voorportaal de Fjellheimen is net voorin wat breder. Je moet eigenlijk beide goed opgezet zien wil je een goede persoonlijke keuze maken (als budget wat minder van belang is). Ik feliciteer je met deze aanschaf en veel plezier er mee, want dat gaat zeker lukken!

Aw: keuze tent 13 Apr 2010 19:26 #3119

• guidoscm
We zijn met z'n drieen en hebben net een 4 persoons tent gekocht ( helsport Fjellheimen Camp 4)

We hebben altijd een macpac citadel gebruikt, maar we komen wat ruimte te kort.

Het gewicht is zelfs minder geworden. Was 3,7 is nu 3,5 kg.
De floorcover weegt zo'n 850 gram.

Vrienden hebben van ons een birdland, gekocht ten tijde dat ze nog in nederland gemaakt werden.
Ze hebben deze tent nog steeds. en bevalt hun goed.

De helsport heeft wel één slaap vertrek, daardoor is het gewicht erg laag in vergelijking met de andere twee tenten.

Met de koningendag gaan we de tent echt proberen

Aw: keuze tent 12 Apr 2010 10:32 #3106

• Sander
De Nordisk lagerlof is idd wat lichter maar ik had 'm ook een keer goed bestudeerd (opgezet in de winkel) en was er toch niet geheel van gecharmeerd. Ik vond de regenbescherming om de rits niet echt super, wellicht bij harde wind en veel regen dat er water onderkomt wat door de rits naar binnen kan komen. Het gaat dan om de rits die de lagerlof in tweeen deelt. Want netzoals de multinova kan je ook van de lagerlof twee aparte tentjes maken!. Verder vond ik de ruimte in het tussenstuk ook ietwat aan de krappe kant. Maar op zich do-able. Jammer idd is dat het 2 maal een langslaper is.

Waarom jammer? Bij breedslapers kan je nog lekker met z'n allen tegenover elkaar in het midden ontbijten. Je kan daarmee namelijk makkelijk met twee naast elkaar in de binnentent rechtop zitten. Zo kan je dus prima 2 tegen over 2 eten.

Het gewicht is wel weer erg mooi en de prijs is ook niet onaardig. maar ik heb geen flauw idee hoe de kwaliteit is. Ik heb zelf ook een oude Nordisk (heimdal) maar die was heel erg goedkoop, het stikwerk is niet echt super. De nieuwere series zoals nu dus die Lagerlof zien er in ieder geval redelijk goed verzorgd uit.

Kortom ik zou ze beide goed (opgezet) bekijken en dan een keus maken. Voor de lagerlof moet je gewoon bij het knaagdier een afspraak maken en de Birdland Multi Nova kan je prima bij Denig Nieuwegein, Birdland zelf (wel eerst even bellen voor afspraak) of de kampeermarkt in Eindhoven bekijken.
  • Page:
  • 1
  • 2