Welcome, Guest

TOPIC: Zwabberende Add+Bike?

Aw: Zwabberende Add+Bike? 30 Apr 2010 16:59 #3180

• Marijnje
Wij hebben een trets en een piccolo, ik weet niet waar je woont, maar als je wilt mag je zo even komen proef-fietsen!
Die piccolo doet echt helemaal niets als een kind beweegt, de hele constructie is ontzettend stijf. Je kunt idd niets meer op je bagagedrager kwijt, maar je kunt wel twee (voor)tassen aan de bagagedrager van de piccolo doen.

De trets is natuurlijk de meest geweldige aanhanger qua stabiliteit!

Groet, Marijn
The administrator has disabled public write access.

Aw: Zwabberende Add+Bike? 21 Apr 2010 20:31 #3144

• Suzanenjan
wij hebben een Add+ gehad, vier jaar geleden nieuw gekocht. De combinatie van mij (man 75kg) met oudste dochter (redelijk rustig) samen met bepakking ging prima. Een klein beetje wiebelig, maar in de afdaling was 40+km/h nog te doen. Dit ging goed totdat dochter twee (een stuk drukker) oud genoeg was voor de aanhangfiets en bij mijn vrouw (50 kg) achter de fiets werd geplaatst. Zonder bagage ging het nog wel, maar met bagage was het een ramp. Uiteindelijk zijn wij overgestapt op een Hase. Dat gaat vanzelfsprekend perfect, ook met een flinke hoeveelheid bagage op de aanhangfiets. Door de twee wielen en de lage ligging is de stabiliteit nog groter dan bij de fietskar.

Helaas is het een nogal kostbare oplossing.

met vriendelijke groet,

Jan

Aw: Zwabberende Add+Bike? 21 Apr 2010 16:15 #3143

• mama_spookje
wij hebben dus nu een nieuwe add+bike met 3 versnellingen
het is onze eerste dus veel ervaringen heb ik nog niet maar vind het toch redelijk stabiel. vroeger had een oom van mij een tandemfiets en daar heb ik vaak met vriendinnen mee gaan toertjes rijden... en dat wiebelde eigenlijk meer vond ik dan nu met men dochtertje van 5jaar achterop.
kwa bagage kan ik je wel niet helpen.
de verzetten moet ze ook nog wel wat leren enja moesten we nu zelf die add+bike kunnen testen om te voelen hoe de versnellingen juist liggen enzo... tzou denk ik makkelijker zijn ;)
veel fietsplezier

Aw: Zwabberende Add+Bike? 19 Apr 2010 19:58 #3134

• josien van baare
Wij hebben met beide aanhangfietsen gefietst, met bagage. De Burley is wel stabieler, maar de addbike nog steeds goed genoeg. Op beide aanhangfietsen hadden we bagage, maar niet de zwaarste spullen. Speelgoed, bal, slaapmatjes, dat soort spul. Groot en licht. Op de bagagedrager van de voorfietser van de Burley kan nagenoeg niets. Maar fiesttassen kun je wel kwijt aan de bagagedrager, wij hebben grote ortliebs. Die je weer niet té hoog kunt inpakken want de bocht vanm de stang van de Burley moet er overheen kunnen draaien. Maar met de addbike moet een vakantie prima lukken hoor! Je kind niet in te klein verzet laten fietsen want dat wiebelt extra veel. En hellinkje af: benen stil.
Fiets-ze!

Aw: Zwabberende Add+Bike? 19 Apr 2010 16:33 #3131

• sandra
Zit er speling in de bevestiging? Dat hoort niet. En verder: ja, een aanhangfiets voelt 'instabiel'. Een wiebelend kind voel je zeer zeker. Maar het went wel hoor!

Zwabberende Add+Bike? 19 Apr 2010 13:16 #3129

• Anja
We hebben nu een hele oude add+bike met 3 versnellingen op proef en die voelt soms nogal instabiel. We moeten onze enthousiaste zoon van 4 nogal eens toeroepen dat hij echt rustig moet blijven zitten. Is dat bij een nieuwe Add+Bike ook zo of moeten we toch voor de (veel duurdere) Hase Trets?

Een andere optie is de Burley Piccolo, maar het is mij niet helemaal duidelijk of je dan achterop je eigen bagagedrager ook nog iets kwijt kunt (evt. met een verlengde drager)? En kan er aan de Piccolo zelf ook bagage gehangen worden?