Welcome, Guest

TOPIC: kinderstuur

Aw: kinderstuur 23 Mei 2010 21:05 #3300

• arie
Bij een gekromd stuur kan je het stuur aan de uiteinden afzagen. Dit hebben ze bij Win Kok voor onze kinderen ook gedaan. Ook zelf vind ik de gangbare volwassen sturen te breed. Mijn eigen stuur is ook op deze manier 2 cm aan elke kant ingekort.
The administrator has disabled public write access.

Aw: kinderstuur 07 Mei 2010 19:46 #3221

• Motomarz
Volgens mij kan je best een volwassen stuur gebruiken.
Die 6 cm is prima te overbruggen.
Het gebied dat je vast kunt pakken is namelijk veel groter bij een vlinderstuur.

Je kunt trouwens ook kijken of je de verspringing
van het stuur kunt veranderen.
Of een langere stuurpen, zodat het stuur hoger komt.

kinderstuur 07 Mei 2010 18:17 #3220

• blokdoorn
Van de week ben ik drie dagen op weggeweest met mijn oudste van 7 op een Islabike Beinn 24. Mede gedwongen door het weer hebben we flink wat kilometers afgelegd. Hij fietst er fantastisch op, alleen bij de juiste hoogte van het zadel krijgt hij last van zijn rug (al na korte tijd). Ik denk er daarom over om zijn vrijwel rechte stuur te vervangen door een vlinderstuur, of een stuur met een flinke kromming. Het lastige is alleen dat er voor kindermaten zo goed als niets te krijgen is. Een volwassen stuur is 57-58 cm. Het stuur dat er nu op zit is 51 cm.
Heeft iemand misschien ervaring met iets dergelijks? Of een tip waar een geschikt stuur verkrijgbaar is? Of zou een volwassen stuur best geschikt kunnen zijn?