Welcome, Guest

TOPIC: fietskar

Aw: fietskar 08 Jul 2010 18:48 #3449

• roco
Hoi,

Wij hebben eerst een Gamma fietskar gekocht. Ook een stevige kar. Er heeft ooit een auto tegenaan gereden. Die had een kras van voor tot achter vanwege de ijzeren bumpers. Fietskar en kind in de maxicosi niets mee gebeurd. Wij hadden de maxicosi daar met een spanbandje in vastgemaakt.

Later toen we de kar echt voor dagelijks vervoer gingen gebruiken, hebben we een Croozer gekocht. Niet omdat de Gamma kar slecht was maar de wegligging van de Croozer is toch wel beter. En het doek van de Gamma kar begon wel een beetje stuk te gaan. Ook omdat het echt in weer en wind was.

Het enige minpuntje van de Gamma kar vind ik het als je kind niet meer in de maxicosi past maar ook nog niet heel stevig zit dan zakken ze weg in de leuning. In de Croozer zitten van die voorgevormde kuipjes in. Dat heeft wel weer als nadeel dat de ruimte voor de kinderen kleiner is.

Ik denk dat je moet kijken naar hoeveel je de kar gaat gebruiken en waarvoor. Af en toe een tochtje en af en toe wat boodschappen is Hema kwaliteit echt wel voldoende. Maar bij wat intensiever gebruik zou ik kiezen voor een wat lichtere kar.

Groetjes Corine
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskar 06 Jul 2010 09:55 #3443

• Helen
Wij hebben 5 jaar geleden een fietskar bij de Hema gekocht en die functioneert nog steeds prima. Hij heeft in tegenstelling tot veel merk-karren een canvas-achtige bodem ipv een harde kuip. Wij hebben hem veel gebruikt met de maxicosi: je kunt met een beetje handigheid de gordels van de kar wel zo om het hengsel van de Maxicosi bevestigen dat het ding er stevig in zit. Ik heb er zelfs per ongeluk een stoeprand mee gepakt bij het nemen van een te krappe bocht. De fietskar kantelde daardoor maar kind in maxicosi bleef stevig zitten en gaf geen krimp...
Toen onze meiden groter werden zaten ze er met zijn tweeën in en nu gebruik ik hem nog als boodschappenkar. Ik kan er een week boodschappen in vervoeren, ideaal!
Ik zou zeggen: bekijk hem even goed op de gordelconstructie en het maximum gewicht wat er in mag. Ik heb nooit spijt van de aanschaf gehad. Succes met je overweging!

fietskar 05 Jul 2010 12:17 #3438

• Cindy
Wij willen graag een fietskar kopen. Nou zagen we bij de HEMA een fietskar voor 125 euro. Is er iemand die die fietskar heeft? kan er een maxi cosi in ? Ik vind hem namelijk nogal goedkoop in vergelijking met wat ik tot nu toe gezien heb.

groetjes,
Cindy