Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Fietszitje + aanhangfiets

Aw: Fietszitje + aanhangfiets 20 Nov 2010 20:34 #3717

• schoann
Beste Wim,

Inderdaad ik kan je stelling volgen voor lange afstanden
maar dat zou ik niet doen. Het is enkel en alleen voor de kinderen naar school te fietsen en dat is bij wijze van spreken iets verder dan juist om de hoek (5min met de auto) maar de weg is niet stabiel genoeg en de auto's rijden vrij snel door het wegje bijgevolg te gevaarlijk om mijn oudste zoontje alleen te laten rijden
Maar ik zoek verder... Indien oplossing gevonden (maar ik betwijfel het - indien je zelf groot bent en bijgevolg je zadelpen hoog staat, heb je eigenlijk genoeg types maar voor kleine mensjes....)

Alvast bedankt voor de reactie

Groetjes
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietszitje + aanhangfiets 20 Nov 2010 12:18 #3714

• Willem Jongman
Maar pas op: een aanhangfiets is al niet erg stabiel (al is de Burly nog de beste), en met een extra kind erbij wordt het toch wel wat gevaarlijk vind ik, zeker met een damesframe.
Wim

Aw: Fietszitje + aanhangfiets 24 Aug 2010 19:52 #3582

• Peter Van Gestelen
Mogelijk zijn de zitjes van Polisport te combineren met een aanhangfiets met zadelpenbevestiging of de Burley Piccolo.

Zie website link: www.polisport.com/produtos2.php?ID_Famil...D=225&ID_ORG=225

Zo te zien is er voldoende plaats onder het zitje, door de hoge bevestiging aan het frame.

Zelf gaan we deze ook uitproberen met onze Weehoo iGO aanhangfiets (pedal trailer). Deze Weehoo heeft ook een zadelpenbevestiging, waardoor we ook op zoek zijn naar een aangepast kinderzitje met framebevestiging voor achterop. We posten onze ervaringen nog wel zodra we de Polisport hebben kunnen uittesten.

Aw: Fietszitje + aanhangfiets 23 Aug 2010 19:38 #3579

• josien van baare
oja, een fietsstoeltje aan jouw stuur maakt natuurlijk niets uit voor de aanhangfiets; ligt eraan hoe groot je kind is hoe lang dit nog kan!

Aw: Fietszitje + aanhangfiets 23 Aug 2010 19:37 #3578

• josien van baare
Een fietsstoeltje met de Burley Piccolo kan inderdaad alleen op een fiets met een hoge zadelpen. Bij ons kon het met een oud model Bobikestoeltje, een mountainbikeverlengstuk voor de bevestiging van het fietsstoeltje en een man met lange benen en dus een grote fiets...Kortom, eigenlijk kan het niet. En de Burley op een andere manier bevestigen? Kan niet lijkt me, ik zou ook niet aan die koppeling gaan rommelen, wordt-ie nooit beter van. Kijk of je de Burley kunt ruilen met iemand voor een Add+bike, dan kun je wel goed een stoeltje bevestigen.

Aw: Fietszitje + aanhangfiets 23 Aug 2010 19:16 #3574

• Motomarz
Denk dat je de Burley Piccolo bedoeld als aanhangfiets?
Die bevestiging ziet er wel erg groot (hoog) uit.
Denk niet dat je daar nog een kinderzitje boven kunt krijgen.

Aanpassen van de bevestiging van de aanhangfiets
zou een optie kunnen zijn.
Zodat ie achter het kinderzitje komt.
  • Page:
  • 1
  • 2