Welcome, Guest

TOPIC: Thermarest Neoair

Aw: Thermarest Neoair 16 Aug 2010 09:38 #3553

• Sander
Tja isolatie weegt nu immers wat. Maar zo'n velletje isolatie deken doet weinig extraas hoor als het echt koud is.... Dat kan je beter over je heen leggen dan, dan heb je je er veel meer effect van dan zo'n velletje op de tentvloer te leggen.

Maar goed je kampeert niet bij echte kou dus die Neoair is prima voor je.

Ik bezit beide om zo 's zomers wat gewicht uit te kunnen sparen en ik slaap op korte matjes om extra te besparen op gewicht, ook 's winters, maar dan neem ik wel een extra stukje EVA mee voor onder m'n benen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Thermarest Neoair 16 Aug 2010 08:48 #3551

• arie
Deze zomer voor het eerst op een neoair matje geslapen. Heel klein en super comfortabel. Eindelijk eens geen pijn in mijn heupen met slapen en ik kon op mijn buik slapen. Wat de kou betreft. Ik ben een kleum maar koud heb ik het niet gehad. Ik heb geen ervaring met het vroege voorjaar of de winter, maar meestal fietskampeer ik dan niet. Wij hadden gedacht dat het bij kou mogenlijk was om zo'n nood isolatiedeken eronder te leggen. Heel klein en isolerend. Ik ben dus heel tevreden.
Ik heb ook de exped mat uitgeprobeerd, maar deze vond ik niet lekker liggen en is uiteindelijk ook nog eens veel groter en zwaarder dan het neoair matje.<br /><br />Bericht gewijzigd door: arie, op: 2010/08/16 10:49

Aw: Thermarest Neoair 09 Aug 2010 10:45 #3538

• Sander
Idd de Neo Air heeft zijn temp. bereik als enige beperking. Maar als je 'm combineert met je oudere mat dan kan je zo de strenge vorst er mee in. Nadeel dan moet je wel en Neo Air en Selfinflatable of EVA-mat meenemen en ben je je winst weer kwijt. Wel heel goede allrounders zijn idd de Exped matten, voorla de downmatten, deze hebben een enorm bereik.

Aw: Thermarest Neoair 02 Aug 2010 17:57 #3517

• Willem Jongman