Welcome, Guest

TOPIC: Fietsdrager achter auto met wiel

Aw: Fietsdrager achter auto met wiel 04 Sep 2010 18:06 #3609

• kalevala
volgens de leverancier mag er in NL ook mee gereden worden. Blijft een apart ding zo'n fietsendrager met hulpwiel.....
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsdrager achter auto met wiel 31 Aug 2010 20:22 #3602

• kalevala
dat is een mooi ding zeg ! Vraag me alleen of de RDW dit toelaat....... .
Er staan op die Colruyt-site ook nog twee andere karren die me wat steviger lijken, maar ook duurder.
Vroeger had Twinny Load ook zoiets.........

Aw: Fietsdrager achter auto met wiel 08 Aug 2010 19:37 #3537

• Martin
Wat een briljant ding! Ik heb deze zomer gereden met de grootste trekhaakdrager die er is, voor 4 fietsen, van Uebler, maar had ik van die alternatief geweten, had ik zeker getwijfeld welke te kiezen.
Uebler 4-fietsdrager: www.kieskeurig.nl/fietsdrager/uebler/f41/reviews/333464/

Dit ding van Colruyt gaat dus nog een stap verder, 5 fietsen! Nou betekent de capaciteit van 75 kg wel hooguit 15 kg per fiets, de meeste vakantiefietsen zijn toch net zwaarder. Maar kinderfietsen zijn weer lichter, kwestie van ff rekenen.

Onze ervaringen met de Uebler zijn conform de recensie op kieskeurig, je moet wel voorzichtig monteren en rijden. En mocht je zo'n ding overwegen let op dat er 2 spanbanden bij horen die je ergens om of aan je auto vast moet haken, kan niet zomaar bij elke auto.

Groet, Martin.

Aw: Fietsdrager achter auto met wiel 07 Aug 2010 20:30 #3536

• femke

Fietsdrager achter auto met wiel 07 Aug 2010 15:22 #3535

• Erni
Op de terugweg van onze vakantie in Frankrijk, zag ik een Belgische auto met een geniale fietsdrager. Hij rustte op de trekhaak, kon vier fietsen dragen maar had aan de achterkant een wiel dat over de weg reed. Zeg maar een eenwiels-fietsdraag-aanhangwagentje.

Op Internet kan ik nergens zo'n drager vinden. Ben benieuwd of iemand weet of dit een bestaand karretje is of een eigen fabrikaat van de eigenaar.

Groet,

Ine