Welcome, Guest

TOPIC: aanhangfiets voor 2 kids

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 30 Aug 2010 09:11 #3596

• geisje
ik heb de polisport gezien. Hij zit inderdaad vrij hoog, maar voor de burley niet hoog genoeg. De verkoper wist mij wel te vertellen dat het kwalitatief niet echt veel is. \"mooi voor opa en oma die een keer in de week een kindje meenemen\"zo noemde hij het.

Wij zijn er ondertussen toch wel uit dat het een dubbele aanhangfiets moet worden. Dat wordt zoeken dus.
The administrator has disabled public write access.

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 24 Aug 2010 19:52 #3583

• Peter Van Gestelen
Mogelijk zijn de zitjes van Polisport te combineren met een aanhangfiets met zadelpenbevestiging of de Burley Piccolo.

Zie website link: www.polisport.com/produtos2.php?ID_Famil...D=225&ID_ORG=225

Zo te zien is er voldoende plaats onder het zitje, door de hoge bevestiging aan het frame.

Zelf gaan we deze ook uitproberen met onze Weehoo iGO aanhangfiets (pedal trailer). Deze Weehoo heeft ook een zadelpenbevestiging, waardoor we ook op zoek zijn naar een aangepast kinderzitje met framebevestiging voor achterop. We posten onze ervaringen nog wel zodra we de Polisport hebben kunnen uittesten.

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 24 Aug 2010 19:05 #3580

• Peter Van Gestelen
Betreffende de stabiliteit van de Adams kan je even op de volgende link kijken, dan zie je de Adams op een video: www.trail-a-bike.com/video/trail-a-bike-intro/

Volgens mij niet heel erg stabiel, je ziet de Adams regelmatig wiebelen vindt ik. Volgens mij niet aan te raden voor langere fietstochten.

Zelf hebben we een Weehoo iGO pedal trailer voor onze kindjes, maar met deze zeer stabiele aanhangfiets heb je ook het probleem, door de bevestiging aan de zadelpen, dat het niet evident is om een fietsstoeltje achterop te bevestigen. We zijn nog op zoek naar een oplossing hiervoor en zijn nu verschillende kinderzitjes voor bevestiging op de zadelpen aan het vergelijken.

Als we een oiplossing vinden posten we ze wel hier op het forum.

aanhangfiets voor 2 kids 23 Aug 2010 19:24 #3577

• geisje
Hoi,
Ik ben op zoek naar een manier m onze twee jongens mee te nemen met de fiets. Tot nu toe gingen ze samen in de fietskar(voor vakanties maar ook veel dagelijks vervoer), maar daarvoor worden ze wat groot en zwaar. Bovendien vinden ze het ook leuk om zelf mee te fietsen.
Een aanhangfiets in combinatie met een stoeltje is erg moeilijk. Tenminste, als je een goede wil zoals de burley piccolo.
Nu zag ik twee soorten tandem-aanhangfietsen. Lijkt me ideaal en ook erg gezellig, maar ik heb er wat vragen over.
De adams trail-a-bike tandem: Wie heeft hier ervaring mee? Is hij wel stabiel genoeg? Twee kinderen wiebelen natuurlijk nogal eens. En we maken er flinke tochten mee.
U-plus-two: lijkt me ideaal, maar ik kan ze niet te koop vinden. Het lijkt erop dat ze niet meer gemaakt worden. Hij lijkt me heel stevig en stabiel. Kan iemand me aan een verkoopadres helpen? Of natuurlijk aan een tweedehandsje

Alvast bedankt

Geisje