Welcome, Guest

TOPIC: aanhangfiets voor 2 kids

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 26 Sep 2010 15:04 #3653

• Willem Jongman
Wij hadden destijds een Thorn Voyager tandem met lage achterkant waarop een kind paste (nu ook op bestelling in Nederland te verkrijgen via www.m-gineering.nl), Zie www.tandemclub.nl/Kinderen_verhalen.html Dat fietste geweldig goed, en je had er gelijk een heel goede vakantiefiets voor jezelf aan. Tweedehands zijn ze bovendien na afloop nog best redelijk veel waard. Daarachter kun je een kar met de jongste hangen. Jullie probleem is natuurlijk dat de kinderen relatief dicht in leeftijd bij elkaar zitten (hoewel?). Bij ons kon eerst het eerste kind er een paar jaar op zitten, en daarna het tweede. Thorn maakt(e?) ook een tandem voor een volwassene en twee kinderen, maar dat is vast een handvol.
De simpelste manier is natuurlijk die Pashley U+2, maar die wordt inderdaad niet meer gemaakt. Tweedehands zij ze er wel in Engeland, maar niet goedkoop en je moet goed opletten want ze zijn zo weer verkocht. Andere tweepersoons aanhangfietsen zijn vast allemaal gevaarlijke prut (ik vond zelfs de meeste aanhangfietsen voor een kind gevaarlijke rommel). Een kind van zes volgend jaar zelf laten fietsen kan ook maar zeer beperkt (kleine stukjes in Nederland, maar dat is het wel). Troost je, het gaat allemaal razend snel, en dan kijk je alweer weemoedig terug.
Wim<br /><br />Bericht gewijzigd door: Willem Jongman, op: 2010/09/26 17:09
The administrator has disabled public write access.

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 12 Sep 2010 14:59 #3640

• josien van baare
Op www.aanhangfiets.nl sttat zelfs een tandem met een aanhanfiets met drie kinderen. Kweetniet of het eigenlijk meer iets voor het circus is....;-)

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 08 Sep 2010 18:15 #3630

• Motomarz
Zo'n tandem heb je ook in \"vouw\" variant.
Wordt alweer makkelijker in vervoer :)

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 08 Sep 2010 11:38 #3627

• roco
Hoi,

Je zou ook kunnen kiezen voor een follow me en ze dan om en om laten fietsen of in de follow me hangen. Maar dan heb je natuurlijk wel je hele fietstocht het tempo van een kind.

Ik vind het ook wel weer fijn dat als zoonlief er in hangt we net ietsjes sneller gaan.

Groetjes Corine

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 06 Sep 2010 19:36 #3619

• geisje
Wij hebben ook wel over een tandem gedacht, maar dat is nogal een dure aanschaf. En het is ook niet erg makkelijk meenemen met de auto. Voor vakantie en zo.
Onze jongens zijn 4 en 5 trouwens

Geisje

Aw: aanhangfiets voor 2 kids 06 Sep 2010 09:26 #3612

• roco
Hoi,

Geen idee of ik nu iets raars zeg. Maar er zijn ook tandems waar je kind voorop zit. Is dat niet te combineren met een aanhangfiets erachter?

Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?

Groetjes Corine