Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: 14'' islabike of....

Aw: 14'' islabike of.... 12 Sep 2010 20:07 #3641

• Sector 2
Hallo,

Wij rijden nu al ongeveer 5 jaar met een Follwme Tandem. De eerste jaren met onze dochter en nu met onze zoon van 4. Omdat hij nog niet kan fietsen zonder zijwieltjes hebben we er nog een fietsje bijgekocht met 20 inch wieltjes, een Cube Team 200 (= het maximum wat in de Follwme past). Deze fietsjes zijn niet erg duur en hij vindt hem \"super cool!\". Daarnaast zijn dit soort fietsen ook erg waardevast. Cube is een erg actief mountainbike merk waarbij de kinderfietsen van een goede kwalitiet zijn.

Hij past er weliswaar niet op qua lengte maar door de stuurpen om te draaien gaat het prima! Normaal gesproken moet je dat bij een fiets niet doen maar omdat het stuur met wiel toch geblokkeerd wordt door de Followme beugel, is er niets aan de hand. Door dit te doen verklein je de afstand tussen het zadel en het stuur met ca. 10 centimeter! Maar, nogmaals, dit moet je niet doen met een fiets waarmee een kind nog kan sturen.

Het fietsen op deze (eigenlijk) te grote fiets gaat héél goed, hij vind het erg leuk en het mooie is dat er al standaard een 7! speed cassette versnellinhssysteem op zit. Hiermee leert hij nu al omgaan en als hij straks wel alleen kan fietsen kan hij nog járen op zijn Cube-je rondscheuren omdat hij daar dan nog goed op past. Daarmee wordt de investering voor een goede kinderfiets over een veel langere periode uitgespreid. Niet erg belangrijk maar toch mooi meegenomen.

Wij hebben er dit jaar o.a. in Limburg (omgeving Vaals), Langs de Somme maar ook in de omgeving van Mont Ventoux mee gefietst. En door de versnellingen weet hij altijd het juiste been tempo te vinden. Echt súper!
The administrator has disabled public write access.

Aw: 14'' islabike of.... 08 Sep 2010 11:56 #3629

• els
Ik heb even gekeken op MP. 20 inch is echt nog veel te groot voor ons ukkie. Ik zie op veel sites dat de versnellingen beginnen bij 20 inch. Denk dat het toch zonder versnelling zal worden.

Aw: 14'' islabike of.... 08 Sep 2010 11:43 #3628

• roco
Hoi,

Toevallig stond er eentje met naafversnelling op marktplaats van 20 inch.

Zoonlief heeft 1 keer geremd in de follow me. Na een korte uitleg heeft hij het daarna niet meer gedaan.

Groetjes Corine<br /><br />Bericht gewijzigd door: roco, op: 2010/09/08 13:46

Aw: 14'' islabike of.... 07 Sep 2010 18:01 #3623

• els
Super, wat een reacties!

De Follow me is iedereen enthousiast over, ook over de stabiliteit. mooi.

Versnellingen is nog wel een punt. We zullen wel zo veel mogelijk vlak(achtig) willen rijden, maar dat in het luchtledige trappen is wel jammer...
Een andere naaf in laten bouwen voor 250 euro vind ik weer wat te veel van het goede voor een kinderfietsje.
Het meeremmen zal ie wel afleren, meestal luistert hij wel vrij goed...
En we hebben nog ruim de tijd om er lekker mee te oefenen. Neig toch wel naar die Islabikes of iemand moet nog een gelijkwaardig alternatief weten.

Wbt de trets, zoon is niet zo groot en heeft korte pootjes, dus dit zal echt passen zijn als we nog voor deze optie gaan. Denk dat hij hier dan toch te klein voor is.

We denken nog even na, bedankt voor alle input! Ik laat wel weten wat het wordt!

Aw: 14'' islabike of.... 07 Sep 2010 09:00 #3621

• Sander
Hmm 16\"en 7-speed naaf. Kijk eens naar een Dahon Curve... Technisch dus prima mogelijk en bestaand.

Aw: 14'' islabike of.... 06 Sep 2010 19:09 #3618

• Martin
Inderdaad, het remmen op de getrokken fiets is iets wat je bij de follow-me even moet uitleggen aan de getrokkene: 'alleen remmen als ik het zeg!!' Ik begon dit onmiddellijk en zeer duidelijk uit te leggen op het moment dat de getrokkene dit eens uitprobeerde... Kwestie van eerst rustig oefenen op het fietspad en niet direct pakembeet de Leidsestraat door willen fietsen..

Wat je andere post betreft: naaf-versnelling heb ik nog nooit gezien bij een fiets van 20\" of kleiner. Een derailleur is best moeilijk te vatten voor ze, maar als de niet trekkende wederhelft een beetje in de gaten houdt wanneer ze moeten schakelen werkt het ook goed.

Groet, Martin.
  • Page:
  • 1
  • 2