Welcome, Guest

TOPIC: Fietsnavigatie

Aw: Fietsnavigatie 10 Jan 2011 11:09 #3775

• guidoscm
Ik heb de foto even aangepast, om onduidelijkheden te voorkomen.

Ik gebruik zelf een oregon met een wegenkaart (city navigator) en in NL een onroute fietskaart.

Op een topo kaart staat in het buitenland wel meer op, maar vaak is dit niet nodig. Tenzij je een offroad tocht wil fietsen.

Op de site kan je de verschillen in kaart materiaal goed zien.

Daarnaast heb ik in de auto een Garmin nuvi.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsnavigatie 10 Jan 2011 08:37 #3773

• Sander
Waarom 2 apparaten op je fiets? is dat omdat de echte outdoor GPS met een top 25 kaart niet zo ideaal is in stedelijk gebied?

Aw: Fietsnavigatie 09 Jan 2011 15:54 #3769

• guidoscm
Beste Paula,

Ik ken het toestel wel. De afleesbaarheid valt tegen in de zon. Waarom wil je alles met één toestel doen.

Ik vindt het zelf prettiger een \"tomtom\" voor de auto te hebben (garmin nuvi) en een outdoor gps voor op de fiets.
Het voordeel is dat de outdoor gps-en tracks aan kunnen, van de meeste LF routes zijn tracks beschikbaar.

de nuvi heeft max 5 uur batterij levensduur, daarna moet je hem opladen. De outdoor gps-en werken op batterijen (15-20 uur) , deze kan je makkelijk vervangen.

Je moet dan denken aan een oregon/ gpsmap62 , de city navigator heb je het meeste aan voor fietsen in europa.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

<br /><br />Bericht gewijzigd door: guidoscm, op: 2011/01/10 12:04

Fietsnavigatie 23 Dec 2010 11:13 #3743

• Paula
Wij zijn op zoek naar een navigatiesysteem voor op de fiets en dat je ook in de auto kunt gebruiken. Na wat navraag komen wij op de Garmin nuvi 550. Wie heeft dit apparaat? Hoe bevalt dit? Is het scherm goed zichtbaar als de zon schijnt? Heb je een zonneschermpje nodig? Een fietskaart voor NL is verkrijgbaar, maar hoe zit dit in het buitenland? Waar kun je dit apparaat voordelig aanschaffen? Doet de accu het echt 8 uur? Kun je ook LF-routes selecteren?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt.
Paula