Welcome, Guest

TOPIC: Loopfiets veilig of niet?

Aw: Loopfiets veilig of niet? 02 Nov 2009 19:04 #2762

• Motomarz
Wel grappig dat je reageert op een topic van 3 jaar oud...
The administrator has disabled public write access.

Aw: Loopfiets veilig of niet? 30 Okt 2009 15:47 #2758

• willemieke
Onze kinderen hebben al vanaf dat ze konden lopen op een Broemie loopmotortje (een loopfietsje maar dan in de vorm van een motortje) gereden. Ze zijn echt top! Omdat er twee maten zijn kunnen ze er al zo jong op beginnen. Dus twee jaar is zeker geen probleem. Omdat onze oudste zoon er zo graag op reed hebben we later ook de grotere maat voor hem gekocht. Ze zijn ook niet zo duur (zo'n 25 euro) als gewone loopfietsjes waar je al snel over de 50 euro voor betaald dus dat is wel lekker en ze zijn echt heel sterk want onze kinderen hhebben er echt héél veel op gereden en ze zien er nog steeds heel goed uit. Je kunt ze kopen op www.broemie.nl.

Aw: Loopfiets veilig of niet? 17 Mrt 2006 18:02 #442

• Henning
Hallo,
In mijn winkel verkoop ik naast de LikeaBike ook de FirstBike. Dit is een kunststoffen loopfietsje die ook met rem geleverd kan worden. Ik heb onlangs een 10-tal bij verschillende kinderdagverblijven en peuterspeelzalen in het Gooi op proef neergezet en iedereen was super enthusiast. Kijk op www.kidsontour.nl voor mer informatie. Succes met je keuze.
Groet,
Henning

Aw: Loopfiets veilig of niet? 24 Feb 2006 23:06 #397

• Essebes
Mijn zoontje heeft van mijn broer een Speedy Air gekregen. Zie link voor plaatje: www.fietskarwinkel.nl/index.php/cPath/31
En hij crosst er flink mee in het rond. Heerlijk om dat ventje zo te zien genieten.
Bedankt voor het advies.

Aw: Loopfiets veilig of niet? 24 Feb 2006 02:24 #396

• iris
wij zijn zeer tevreden over onze like-a-bike loopfiets van Kokua. Neem er zeker één met luchtbanden. Kinderen crossen over alles heen. Bij ons hebben 2 kinderen (en alle kindjes uit de buurt) de loopfiets intensief gebruikt. Voordeel is dat onze jongste van 3 nu al overstapt op een 12\"fietsje zonder zijwieltjes.
Na 3 dagen op een loopfietsje snappen ze wel hoe het zit met het evenwicht.
Ze zetten zelf snel de voeten aan de grond om te remmen of evenwicht te herstellen. In het begin even uitkijken met hellinkjes naar beneden. Die gaan snel te hard. Je kunt je kind makkelijk leren dan de voeten plat op de grond te hebben.
Ze kicken echt op het bochtengevoel en het gemak waarmee ze snelheid halen.
Fijn voor de ouders is dat ze er al snel een afstand van 2-3 km mee overbruggen.
Let er ook op dat je loopfiets een stuurbegrenzer heeft. Hierdoor kunnen de kindjes slecht grote bogen maken. Bij hogere snelheid voorkom je hiermee stuurfouten. Zeker bij kinderen van 2 jaar is een stuur zonder begrenzer veel te moeilijk.

De leeftijdsgrens van 2 jaar is onder meer afhankelijk van de lengte van de benen op die leeftijd. Mijn zoontje pastte pas vanaf 2,5. Mijn dochter iets eerder. Kindje van mijn vriendin al voor het 2e jaar. Allen vonden het leuk vanaf het moment dat ze goed met platte voeten op de grond konden komen.

Succes met de aankop.

Loopfiets veilig of niet? 13 Feb 2006 19:35 #375

• Essebes
Mijn ukkie wordt volgende maand twee jaar. Mijn broer, die in duitsland woont, wil hem graag een loopfiets cadeau doen. Volgens hem is het daar een rage. Nou heb ik eens rond gekeken en vond ik een paar zeer uiteenlopende loopfietsen (bijv op www.fietskarwinkel.nl/index.php/cPath/31).

Ik wil het plezier van mijn broer zijn enige neefje een loopfiets te geven niet vergallen maar ik vraag me echt af of dit nou wel zo'n veilig speelgoed is voor een ukkie van twee jaar. Wie heeft er ervaringen met een loopfiets? Ik hoor ze graag.