Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: tent voor de kinderen

Aw: tent voor de kinderen 12 Jan 2011 20:20 #3786

• josien03
Of juist heel toekomstgericht...over een paar jaar verkopen we de Big Bear, kopen er een ieniemienietent voor de oudste bij en gaan alleen met de vis-a-vis op vakantie...Zo is elk probleem opgelost en heb elluk nadeel weer zun voordeel (zou ons aller Johan C. zeggen)!
The administrator has disabled public write access.

Aw: tent voor de kinderen 12 Jan 2011 13:53 #3785

• Willem Jongman
Mij lijkt dit allemaal te zwaar worden, en te weinig toekomstgericht. Uit eigen ervaring kan ik voorspellen dat het moment waarop jullie oudste alleen wil liggen heel dichtbij is. Mijn advies is een klein en licht tweepersoonstentje voor de oudste, en de andere twee nog even in de Big Bear. Een voorbeeld zou zijn de MSR Hubba Hubba HP (dat laatste is belangrijk) van een kleine 2 kg en ruim genoeg voor twee kindeen. Kost je 300 euri.
Wim

Aw: tent voor de kinderen 11 Jan 2011 07:23 #3779

• Sander
Altijd welkom, als je ons tegen komt;) We lopen meer vanaar dat wij gewicht zo belangrijk vinden. Maar goed het kamperen en trekken met kleine kinderen hebben we allemaal gemeen. Daarom kom ik hier ook graag.

Aw: tent voor de kinderen 10 Jan 2011 20:21 #3777

• josien03
Ach ja, wij nodigen straks gewoon de hele camping uit om in de tent te komen eten bij slecht weer! Of we komen bij jullie in de Tipi ;-)
Groetjes, Josien

Aw: tent voor de kinderen 10 Jan 2011 08:33 #3772

• Sander
Tja met die Big Bear en een vis-a vis hebben jullie wel een zee aan ruimte. je moet het zo zien in die vis-a-vis kan je makkelijk een binnentent losgooien en heb je ook een balzaal. De 5kg is wel te verdelen in 2 binnententen, 1 buitentent, stokken en haringen. Maar het is allemaal hel simpel: met minder gewicht ga je toch echt veel gemakkelijker een berg of heuvel op. Je zou dan theoretisch verder kunnen fietsen maar anderzijds heb je bij gelijke afstanden meer puf over om andere leuke dingen te doen.

Ik stap met vieren juist over van vis-a-vis naar een 8 persoons tipi (ultralicht gewicht 2,5 tot 4kg). Mochten kids ergens zelf alleen in willen slapen dan sjouwen ze dat maar zelf (en sparen ze daar maar zelf voor, uiteraard zal ik wel helpen en meedenken B) )

Aw: tent voor de kinderen 07 Jan 2011 16:48 #3765

• josien03
Tja, onze kinderen slapen nu eenmaal wél graag in een tent alleen. En vorig jaar hebben wij erg veel regen gehad en waren we blij met de grotere leefruimte van de Big Bear. Toen hadden we de Vaude Monolith erbij voor de jongens en de jongste in de kleine slaaptent in de Big Bear. Maar de Vaude is aan vervanging toe na 15 jaar, de ritsen zijn stuk, de tent lekt.
We kunnen de kinderslaaptent van de Big Bear thuislaten, scheelt weer een kilootje of wat. En en tent van 5 kilo kunnen de kinderen best met z'n 3-en verdelen, denk ik? Verder zijn wij geen grammenjagers, we trekken toch de bergen niet in.
Een vis-a-vis leek ons juist handig omdat de oudste erg graag alleen slaapt. Zo hoeven we toch geen drie tenten mee. Vandaar.
De BigBear heeft als voordeel voor ons de hoogte...wij gaan niet zo graag gebukt door het leven;-) En de afgelopen twee jaar hebben we relatief veel tijd in de tent doorgebracht vanwege het slechte weer.
Ik ga op zoek naar de tent bij Globbetrotter, bedankt voor het meedenken.
  • Page:
  • 1
  • 2