Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: tent voor de kinderen

Aw: tent voor de kinderen 07 Jan 2011 14:44 #3764

• Sander
Dank voor de steunbetuiging ;) Maar goed als OP nog steeds op hun plan wil doorvaren heb ik nog wel een andere goedkopere vis-a-vis in het vizier:
Meru Sunset Arch 5kg verkrijgbaar bij globetrotter.de
The administrator has disabled public write access.

Aw: tent voor de kinderen 07 Jan 2011 12:20 #3763

• sandra
\"Bij een Big bear nog een vis-a-vis lijkt mij in ieder geval zwaar overkill voor trekken.\"
Dat vind ik eigenlijk ook. Zelf zou ik die keuze in ieder geval niet maken. Waarom niet op zoek naar een ruimte tent waar je met z'n 5'en in kan slapen? Zo kun je in ieder geval (ruim) onder de 10 kilo blijven aan tentmateriaal.

Aw: tent voor de kinderen 07 Jan 2011 09:17 #3759

• Sander
Wat bedoel je met een tent voor de kinderen. Alleen voor drie kinderen of drie kinderen met ouders?

Je Big Bear weegt al 8kg, dat is al flink maar te overzien.

Verder schreef je dat de een van de kinderen wellicht solo alleen wil liggen. Je kan je afvragen in hoeverre je dat voor trekken moet stimuleren, gescheiden van ouders slapen kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar is ook niet echt ideaal qua gewicht.

Zelf probeer ik mijn kinderen het zo aan te leren dat ze best wel alleen mogen slapen maar dan moeten ze zelf daarvoor ook de spullen kunnen vervoeren. Als dat een 2 of drie prsoons tent is moeten ze 'm maar verdelen over hunzelf. Is het een solotentje, dan helemaal zelf vervoeren.

Voor het gezinsgebeuren mik ik op een grote lichte tent, groot genoeg om ook evt. het hele gzin te kunnen huisvesten qua slapen. Dat is ook idealer zolang ze de spullen nog niet zelf kunnen vervoeren.

Nu hebben we nog een vis-a-vis. Maar ik overweeg van het vis-a-vis af te stappen om gewicht te gaan besparen. En dan over te stappen op een flinke tipi die wel relatief licht is.

Willen de kids later iets voor hun zelf -> zelf vervoeren. Ik vervoer de tipi wel.

Andere benadering is Big Bear wegdoen, iets van een Nallo 4GT en Kaitum 3 (geen GT) voor kids. Ben je voor 6 kg klaar en heb je genoeg ruimte voor eten bij slechtweer en kids een eigen tent. Ik bedoel niet persé deze tenten maar meer zulk soort modellen en gewichten die daar in de buurt komen. Bij een Big bear nog een vis-a-vis lijkt mij in ieder geval zwaar overkill voor trekken.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Sander, op: 2011/01/07 10:19

tent voor de kinderen 06 Jan 2011 20:46 #3758

• josien03
Wij zoeken voor de zomervakantie een nieuwe tent voor de kinderen. Ze zijn 8, 10 en 12 jaar oud en hebbeb bedacht een tent met twee slaapcabines te willen, liefst een vis-a-vis tent. Na enig speurwerk komt alleen de Nordisk in aanmerking, zo lijkt het. Niet te zwaar (5 kilo), niet te duur (430 euro) maar wel een beetje lang (6 meter), dus zal niet meer als kleine tent geaccepteerd worden op een camping lijkt ons... Als familietent hebben we de Big Bear van Exped. Dan laten we de kindertent daarvan thuis en hebben dan een ruim leefgedeelte bij slecht weer.
Mijn vraag: wie heeft er nog andere ideeën voor de kindertent? In een betaalbare klasse? (500 euro is echt wel maximum, hij zal wellicht ook geen jaren meegaan, op een gegeven moment wil de oudste waarschijnlijk wel alleen liggen).
Bedankt voor je reactie!<br /><br />Bericht gewijzigd door: josien03, op: 2011/01/06 21:46
  • Page:
  • 1
  • 2