Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: zitje fietskar Burley d Light

Aw: zitje fietskar Burley d Light 24 Apr 2011 09:01 #3965

• Jeroen
The administrator has disabled public write access.

Aw: zitje fietskar Burley d Light 21 Apr 2011 06:34 #3958

• arie
Herkenbaar probleem, en voor ons ook al weer jaren terug. Voor hele jonge kinderen is de zitting van de burley te diep. Voor mijn jongste zoon heb ik toen van stevig schuim een kussen gemaakt wat wij achter zijn rug neerzette. Ik had het zo gemaakt dat ik inkepingen voor de gordels had gemaakt zodat het kussen echt helemaal tot boven liep. Hierdoor verkleinde wij de zitting en zakte Jesper niet onderuit. Het wegzakken tijdens het slapen naar links of recht vingen wij, naar de zijkant van de kar op, met een kussentje. De andere kant zat/sliep zijn broer. Ik zal nog even zoeken naar een foto.

Aw: zitje fietskar Burley d Light 20 Apr 2011 21:37 #3957

• Innie
Ons zoontje hing de afgelopen jaren ook schuin in de kar wanneer je hem een lang stuk in de fietskar had. Dit was vooral wanneer hij in slaap viel. We hebben tijdens de vakanties daarom 2 matjes aan de zijkanten gezet. Het zijn van die matjes die je ook nog dubbelvouwd bij het oprollen, daarom was het precies een mooie hoogte. Verder zakt hij wel een beetje onder uit, maar hij houd ook van rond kijken en dan zit hij meteen weer rechter op.

Aw: zitje fietskar Burley d Light 20 Apr 2011 19:37 #3956

• Martin
josien schrijft:
Een opgerold picknickkleed eronder zodat het zitje wat strakker staat werkte bij ons goed.(Oh, wat is dat al lang geleden dat onze kinderen zo lekker in de fieskar lagen...ik krijg er heimwee van...) En je kind in het midden laten zitten i.p.v. aan één van de twee zijkanten. Met een lekker kussentje links en rechts. Het klopt, het is niet z'n stevig zitje. Maar daardoor veert het vast lekker mee ;-)

HERKENNING! Inderdaad lijkt wel een eeuwigheid geleden. Het zitten oogde ook bij ons wat onderuit, maar daar is nooit over geklaagd. Maar als ik ze nu voor de buis zie hangen is de oorzaak wellicht helder :unsure:
Ook poogden we, toen ze nog in slaap vielen, met een fleecejack als kussen hun hoofd wat te steunen. Maar ja, hun hoofd zakte altijd de andere kant op. Al met al, no worries. We fietsten ook geen 100 km per dag.

Aw: zitje fietskar Burley d Light 20 Apr 2011 18:58 #3954

• josien03
Eh, hoe het zitje is, dat kan ik niet meer zien...de kar is totaal versleten na drie kinderen en vakanties. Het liep volgens mij niet naar voren af. Het had juist iets meer weg van een \"zitkuil\". Er schijn trouwens ook een peuterzitje in de handel te zijn, niet speciaal voor de Burley, maar daar zou je eens naar kunnen googlen. Ik weet het niet precies.
Bij ons zat de oudste vanaf z'n tweede jaar al niet meer alleen in de fietskar omdat broerlief er in de babyschaal naast zat.
Je kunt ook kijken of je zoon juist beter zit aan één van de twee zijkanten met een klein kussentje bij het raampje en een grote knuffelbeer in de andere gordel. Is héél gezellig!

Aw: zitje fietskar Burley d Light 20 Apr 2011 09:03 #3952

• jgense
Hoi Josien
Bedankt voor je info. Mag ik je nog wat vragen stellen hierover?
Het zitje,is dat bij jullie horizontaal of loopt het wat af naar beneden van voren? Ik zal eens kijken of pick nikc kleed werkt. Mijn zoon zit in het midden.
Ja veert zeker mee maar dat hangen zal hij op den duur ook niet zo leuk vinden lijkt me. Hij wil beetje fatsoenlijk zitten lijkt me.

josien schrijft:
Een opgerold picknickkleed eronder zodat het zitje wat strakker staat werkte bij ons goed.(Oh, wat is dat al lang geleden dat onze kinderen zo lekker in de fieskar lagen...ik krijg er heimwee van...) En je kind in het midden laten zitten i.p.v. aan één van de twee zijkanten. Met een lekker kussentje links en rechts. Het klopt, het is niet z'n stevig zitje. Maar daardoor veert het vast lekker mee ;-)
  • Page:
  • 1
  • 2