Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Burley fietskar of Winther

Aw: Burley fietskar of Winther 20 Mei 2011 17:53 #4045

• jgense
Hoi jos
Krijg je hem makkelijk door de garage deur?
Gr
Jeroen
The administrator has disabled public write access.

Aw: Burley fietskar of Winther 20 Mei 2011 07:36 #4043

• tearatinny
wij geruiken de Chariot CTS Corsaire XL al drie jaar voor twee kinderen en hij bevalt prima. en hij is maar 10,5 kg. met vering kids zitten er prima in. oudste is nu 3,5. en die 5 kilo minder is wel lekker hoor ! met twee kinderen er in.

Aw: Burley fietskar of Winther 19 Mei 2011 16:50 #4041

• jgense
Captain zag ik er ook heel degelijk uit!
Helaas erg breed.
Ook zitje vond ik nog niet zo ideaal en stevig moet ik zeggen. Is bij de Cougar beter ,helaas is de cougar 2 weer te klein. De stoeltjes vand de whinter zijn natuurlijk stevig maar wel beetje hard maar kun je zelf wat zachter maken door gebruik fleece ofzo.

Aw: Burley fietskar of Winther 19 Mei 2011 16:45 #4040

• jgense
Captain is toch te breed en het wordt de Whinter!
85cm breed tegen 79cm
Captain past ws niet of heel slecht door de voordeur.
Wel nadeel aan Whinter is de bevestiging van babyschaal.
Ook is het inklappen wat lastiger en zeker ook de wielen eraf halen, je moet de as er ook afhalen zie ik in handleiding.

Aw: Burley fietskar of Winther 17 Mei 2011 19:48 #4036

• femke
Ik merk toch een groot verschil tussen onze Burley Solo en onze (inmiddels verkochte) Chariot Captain.
Vergeleken met de Captain merk je niet dat de Solo achter je fiets hangt. Opstarten gaat een stuk makkelijker en ook een heuveltje kom je makkelijker op.
In het dagelijks gebruik maakt dat allemaal niet zoveel uit en vind ik de Captain een stuk degelijker en beter te gebruiken bij slecht weer/sneeuw, maar tijdens een fietsvakantie sleep je al genoeg gewicht met je mee en is iedere besparing meegenomen.
Ik heb het nooit als een nadeel ervaren dat ze in de Solo meer onderuit hangen. In de kar slapen ze toch veel en dat gaat makkelijker als je niet zo rechtop zit als in de Chariot.

Femke

Aw: Burley fietskar of Winther 16 Mei 2011 19:45 #4030

• Martin
Wat weegt die Captain XL dan? Als ik even terugdenk aan het jaar met de zwaarste bepakking in de fietskar, kom ik op:
15 kg kar
ca 45 kg kinderen
15 kg bagage.
En dan nog mijn eigen gewicht, fiets en tassen (deze laatste de lichtste 4 van onze 8).
Dat ging goed in het vlakke, maar een serieuze heuvel was eigenlijk niet te doen. Ben dan ook blij dat we intussen weer zonder kar kunnen! Nu nog de follow-me overbodig maken..
  • Page:
  • 1
  • 2