Welcome, Guest

TOPIC: geen plek voor aanhangfiets ivm bagagekar..

Aw: geen plek voor aanhangfiets ivm bagagekar.. 19 Apr 2006 03:29 #499

• marian kok
Hallo

Ook wij hadden dit probleem. Voor ons was er maar een oplossing: De bagaagekar bleef thuis. Doordat er een kind in de fietskar zit, kunnen er naast dat kind spullen liggen.Deze spullen hebben we met spanbanden aan de kar vastgemaakt zodat het niet ging schuiven en het kind in de kar niet onder de spullen kwam te liggen. Ook hebben wij op de aanhangfiest wat kleine lichte spulletjes op de bagagedrager gedaan. Het lukte prima.

Marian
The administrator has disabled public write access.

Aw: geen plek voor aanhangfiets ivm bagagekar.. 07 Mrt 2006 03:59 #425

• josien
Hallo,
Wij zijn gaan fietsen met 2 volw. en drie kinderen. De oudste zelf met twee lichte fietstassen, de jongste in de fietskar met allerlei bagage en de middelste op de aanhanfiets. Op deze fiets hebben we een stevige bagagedrager gemonteerd zodat er twee grote fietstassen aan konden hangen. Niet te zwaar maar je hebt genoeg grote lichte spullen. er kon ook nog wel een slaapmatje bij achterop. Ik had nog twee achtertassen en mijn man (met de kar) nog twee kleine voortasjes. Effe passen en meten maar dan lukt het met de spullen. Ik zou proberen de bagagekar thuis te laten. Succes!

Aw: geen plek voor aanhangfiets ivm bagagekar.. 07 Mrt 2006 01:54 #421

• Astrid Lurken
Hoi,
Je zou kunnen overwegen om de bagagekar thuis te laten. Ik weet natuurlijk niet wat jullie allemaal mee willen nemen, maar in een fietskar kun je veel kwijt. Ook bovenop. Wij hebben nl. altijd de tent bovenop de fietskar meegenomen. Dit door de duwbeugel andersom te bevestigen, zodat het een soort drager werd. Daarnaast kun je ook op een aanhangfiets nog een bagagedrager en tassen bevestigen.
Astrid

Aw: geen plek voor aanhangfiets ivm bagagekar.. 06 Mrt 2006 18:19 #419

• Sandra
Hoi Anky,

Wij zijn een paar keer gezinnen tegengekomen die een fietskar achter de aanhangfiets hadden bevestigd. Ook op deze site vind je foto's van dergelijke constructies.
Bij de reisverslagen vind je het reisverslag van de Belgische familie De Wit; zij hadden tijdens een lange fietsreis zelfs twee fietskarren achter elkaar gemaakt.
Confortabel is het vast niet :S , maar het kan dus wel.

Ik kan mij voorstellen dat het remmen problematisch is en dat je er dus geen hoge snelheden mee moet rijden (of heuvelafwaarts).

Succes!
Sandra

geen plek voor aanhangfiets ivm bagagekar.. 06 Mrt 2006 17:37 #418

• anky kloosterman
Wij hebben twee prachtige fietsen, een bagagekar en een fietskar. En twee kinderen. De jongste zit in de kar of zitje. Maar de oudste van 4,5 jaar is te groot daarvoor, maar te klein voor een eigen fiets. Een aanhangfiets past niet meer ivm bagagekar. Een dure tandem willen we niet kopen... Wie heeft een oplossing?