Welcome, Guest

TOPIC: peuterschaal of babysnuggler in Burley Solo?

Aw: peuterschaal of babysnuggler in Burley Solo? 19 Jul 2011 11:09 #4228

• Elfje
Dank voor jullie antwoorden.
De babysnuggler is dus geen optie. En over de peuterschaal kan ik nog niet heel veel vinden. De fietsenzaak hier in de buurt verkoopt ze overigens regelmatig heb ik van ze begrepen.

Ik ga ook uitzoeken hoe we de maxicosi in de Burley kunnen plaatsen. Dat lijkt me nog knap ingewikkeld zonder al die bevestigingspunten, maar daar past hij nog prima in.

We hadden de Burley Solo uitgezocht, omdat deze zo makkelijk op te vouwen is en mooi smal is. Met babyschaal kon de kar nog net worden opgevouwen, met peuterschaal zal dat niet meer gaan. En dat betekent dan ook meteen dat we de kar minder makkelijk erbij zullen pakken omdat het zoveel gedoe is :-(
The administrator has disabled public write access.

Aw: peuterschaal of babysnuggler in Burley Solo? 18 Jul 2011 19:48 #4227

• jgense
Hoi Elfje
Ik heb mijn dlight Burley verkocht omdat zitje gewoon erg slecht is. Belachelijk voor zo'n gerenomeerd merk.
In baby schaal etc ging het erg goed maar zonder zo iets is het een slecht zitje voor kinderen tussen de 1 en 3 jaar imo. Winther en vooral Cahriot zijn daar veel beter in geslaagd!

Gr
Jeroen

Aw: peuterschaal of babysnuggler in Burley Solo? 18 Jul 2011 06:58 #4226

• annikasmits
Dag Elfje,

Wij hebben een Burley D'lite en zijn ook van plan ons zoontje er 2 slaapjes per dag in te laten doen onderweg op onze fietsvakantie. Hij is net 1 jaar oud. Wij gebruikten eerst de maxicosi, hoewel die een beetje uitstak aan de voorkant.

Daarna kon ons jongetje zelf zitten en hebben we hem voor korte tochtjes gewoon zonder extra zitje in de fietskar gezet. Riempjes goed vast en wat extra stevigheid links en rechts van hem, bij ons waren dat slaapzakken.

Voor langere tochtjes vonden we dat er toch een beetje oncomfortabel uitzien en hebben we gezocht naar iets beters. Over de peuterschaal twijfelen we nog. Vrienden van ons hebben dat in hun bakfiets. Het is lekker stevig zitten daarin, maar slapen is niet zo fijn lijkt me.

De babysnuggler hebben we via marktplaats gevonden maar dat is eigenlijk een aanfluiting. In de handleiding staat zelfs dat je het ding alleen maar mag gebruiken bij wandelen of joggen!
We gebruiken hem voor extra stevigheid (vooral om zijn hoofdje, dan heeft hij wat steun als hij ligt te knikkebollen), maar verder gaan we nog steeds voor de slaapzakken rondom.

peuterschaal of babysnuggler in Burley Solo? 15 Jul 2011 19:32 #4221

• Elfje
Wij gaan binnenkort op fietsvakantie met ons zoontje, hij is dan 9 maanden oud. We hebben een Burley solo, en tot nu toe zat hij daarin in de babyschaal. Dat ging prima, maar daar groeit hij nu uit.

Ik zag dat er ook een peuterschaal is, wie heeft daar ervaring mee? Kan je je kindje daar twee keer per dag 1-2 uur in laten slapen (dus 2-4 uur per dag?)
Burley zelf heeft een baby snuggler: een zachte versteviging voor op het zitje. Heeft iemand daar ervaring mee en is dat voor je gevoel beter/slechter dan een peuterschaal?