Welcome, Guest

TOPIC: toe-clips voor kind

Aw: toe-clips voor kind 11 Jun 2012 13:45 #4682

• e. ehrlich
Inmiddels heb ik een jaar geleden een volwassen maat toe-clips op de pedalen van mijn zoontje gezet aan de achterzijde van de voorste pedaalrand en met een blokje multiplex ertussen. Uiteraard extra lange boutjes gebruikt.
Hij moest 3 dagen wennen aan het in en uithalen van zijn schoenen. Sindsdien doet hij het zonder te hoeven kijken of na te denken. Net zoals ik met mijn eigen toeclips doe eigenlijk.
Belangrijkste: hij glijdt nooit meer van zijn pedalen af, terwijl hij altijd vol aan kan zetten. Riempjes gaan uiteraard nooit strak. Hij rijdt er met alle soorten schoenen en sandalen op.
Zowel voor hem als voor zijn ouders een enorm veel veiliger gevoel, vooral bij het klimmen en dalen. Na de Vogezen afgelopen zomer, wachten over enkele weken de Italiaanse alpen.
Foto's van de toeclip-bevestiging volgen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: toe-clips voor kind 11 Jun 2012 12:54 #4680

• gios
Arie Haasnoot schrijft:
Onze fietsenmaker raadde SPD pedalen met klem af.

Nou heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in de adviezen van de gemiddelde fietsenmaker, maar toch ben ik wel benieuwd welke reden deze fietsenmaker gaf!?

Aw: toe-clips voor kind 09 Jun 2012 19:53 #4677

• arie
Ook wij hebben een zoon die zeer regelmatig van de pedalen afschiet. Dit omdat hij dan gewoon te enthousiast is. Hierdoor heeft hij al een paar keer bijna met het asfalt kennisgemaakt Onze fietsenmaker raadde SPD pedalen met klem af. Hij adviseerde ons om de ergon pedalen te monteren op de fiets. Deze pedalen zijn ergonomisch gevormd en er zit een soort schuurpapier op waardoor de pedaal heel stroef is en je er niet zomaar vanaf schiet. De jongens hebben er nu al een aantal tochten meegefietst en ze zijn zeer enthousiast.Ook als ze staan op de pedalen blijven de schoenen goed op z'n plek. De pedalen zijn alleen niet goedkoop, namelijk € 69,95.

Aw: toe-clips voor kind 06 Jun 2012 20:46 #4671

• Marc
Wellicht gewoon SPD. Een trapper met aan de ene kant SPD en aan de andere kant een gewone trapper. SPD kun je in het begin heel licht instellen, zodat je zoon er altijd uitkomt bij het afstappen.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Marc, op: 2012/06/06 22:47

Aw: toe-clips voor kind 06 Jun 2012 05:39 #4670

• Marc
Wellicht SPD pedalen met aan de ene kant SPD en aan de andere kant een gewoon pedaal. SPD lijkt me ook veiliger voor en kind. Je kunt ze in het begin heel los zetten, zodat als hij ze 'vergeet', hij ze op het laatste moment toch nog los kan maken.

Aw: toe-clips voor kind 10 Okt 2011 14:16 #4284

• Zijwieltjes
Erik schrijft:
Anja Hoogeveen schrijft:
Lijkt me dat je hiervoor toch wel zelf iets zou kunnen fabriceren? Hmm... is misschien ook lastig...
Voor 7,95 moet je niet zelf gaan knoeien..;)

Ehh... ja, daar heb je een punt. Dat had ik niet gezien ;)