Welcome, Guest

TOPIC: welke fiets met fietskar?

Aw: welke fiets met fietskar? 15 Feb 2012 10:33 #4373

• Paula
Combinatie: Giant world traveller met fietskar van Winter Dolphin. Prima bevallen, de kar volgt mooi, valt nooit om, ook prima als wandelwagen te gebruiken. Enige nadeel van de fietskar is de prijs, ook van losse onderdelen die je wilt nabestellen. Een koppelstuk kost al ruim 70 euro en een nieuwe huif 140 euro.
The administrator has disabled public write access.

Aw: welke fiets met fietskar? 04 Dec 2011 18:28 #4319

• guidoscm
Wij hebben tot nu toe met een chariot cougar 2 gereden.

Ik rij met een santos travelmaster (2.6 en nu 2.8 rohloff)
Mijn vriendin rijd met een cannondale street, zij reed meestal in nederland met de kar.

Op de vakantie rijd ik meestal met de kar.
De askoppeling werkt meestal wel, als de koppeling op de achterbrug klemt dan een schijfrem of rollerbrake (remtypes) wel eens in de weg zitten.

Kies een fiets waar je zelf lekker op zit. Wil je later een aanhangfiets gaan gebruiken met een aparte begage drage, kijk dan wel of je fiets nokjes hiervoor heeft.

2 verschillende koppelingen.

afgelopen zomer.

Aw: welke fiets met fietskar? 30 Okt 2011 18:39 #4303

• Martin
Wij hebbben een Burley Delight, en die is altijd op vakantie getrokken door onze Vantuyl ATB's. Als we niet op vakantie waren werd de kar getrokken door onze huistuin-keukenfietsen.

Al met al denk ik dat je vooral een fiets moet hebben die bij je vakantiewensen past, en dan haalt die kar niet zoveel uit. Wel uitkijken bij de aanschaf zelf want de zogenaamd universele koppeling van Burley bleek in de loop der jaren op frames van diverse 'leners' niet altijd te passen.

Groet, Martin.

Aw: welke fiets met fietskar? 27 Okt 2011 19:01 #4300

• Motomarz
Wij hebben een Chariot Cougar 2,
en sinds afgelopen maart inderdaad 2 personen in de kar.

Ikzelf heb een Batavus Apache (Royal)
m'n vrouw een Giant Expedition.

En die bevallen wel.

Trouwens, met een beetje training is > 7% ook te doen hoor.
Ik fiets met de kar + bagage nog net tegen 12% op.
(met 1 kind was dat 14%)
Moet niet té lang duren natuurlijk.

welke fiets met fietskar? 27 Okt 2011 12:08 #4299

• marjolein
sinds kort lezen we de berichten op dit forum en halen daar zeer praktische tips uit voor onze fietsvakanties!
Nu willen we ook zelf graag een vraag stellen:

We hebben een fietskar ( chariot captain XL) en willen nieuwe fietsen gaan kopen. De vraag is nu welk type fiets we het beste kunnen aanschaffen. Een racefiets, hybride, randonneur, etc?
We maken tochten binnen nederland van trekkershut naar trekkershut of \"vrienden op de fiets\". In het buitenland maken we tochten van ong 30-40 km over glooiend terrein. De bergen ( >7%) laten we links liggen met de fietskar.

Graag zouden we willen weten welke fiets jullie hebben en hoe dat bevalt.

We zijn benieuwd welke combinatie fiets en fietskar anderen maken!

Marjolein<br /><br />Bericht gewijzigd door: marjolein, op: 2011/10/27 14:08