Welcome, Guest

TOPIC: goede kinderfiets

Aw: goede kinderfiets 25 Jan 2012 20:46 #4361

• Martin
Zolang een kinderfiets nog het merendeel van de tijd in de followme zit, hoeft dat voor mij niet zo'n goede vakantiefiets te zijn. We hadden er een heel gewoon 18 inch kinderfietsje inhangen, knijprem voor, terugtrap achter, geen versnellingen.
De Islabike Beinn 20 Small die er daarna in kwam te hangen, hing er gelijk nog maar < 25% van de tijd in, want dan fietste hij zelf.
Groet, Martin.
The administrator has disabled public write access.

Aw: goede kinderfiets 19 Jan 2012 10:28 #4358

• lieselot
Martin schrijft:
Ide eerste fiets had een terugtraprem. .

welk merk en ook een goede lange afstandsfiets?

groet
lieselot

Aw: goede kinderfiets 17 Jan 2012 19:22 #4356

• Martin
Ik heb een 4-jarige in een followme getrokken, en de eerste fiets had een terugtraprem. De instinctieve vocale reactie die het ongeoorloofd gebruik van de terugtraprem mij ontlokte, maakte dat zoonlief dit niet snel nogmaals probeerde ;)
Daarnaast hebben wij er altijd wel op aangespoord dat zoonlief in de followme moest meetrappen, geen gefreewheel. Groet, Martin.

Aw: goede kinderfiets 15 Jan 2012 16:16 #4353

• lieselot
Marja schrijft:
Hoi,

Wij hebben voor de kinderen altijd een \"gewone\" fiets met 3 versnellingen gekozen (en wij fietsen alles!) en voor de fietsvakantie's een Islabike. Zijn over beide altijd zeer tevreden geweest. Jongste is nu bijna 7 en begint nu pas echt de 3 versnellingen te gebruiken, daarvoor stond hij eigenlijk standaard op zijn 2de. Nu gaat ze over naar een 24 inch wederom met 3. Ons bevalt het merk Puky omdat een kind daar lang op kan. Succes met de keuze, blijft altijd lastig

hoi!
Is achter een follow-me fietsen met een terugtraprem niet erg vervelend voor de volwassene? Ik kan me voorstellen dat hij regelmatig per ongeluk remt ipv stilstaat met z'n trappers?

Aw: goede kinderfiets 15 Jan 2012 15:15 #4352

• edmar
Hoi,

Wij hebben voor de kinderen altijd een \"gewone\" fiets met 3 versnellingen gekozen (en wij fietsen alles!) en voor de fietsvakantie's een Islabike. Zijn over beide altijd zeer tevreden geweest. Jongste is nu bijna 7 en begint nu pas echt de 3 versnellingen te gebruiken, daarvoor stond hij eigenlijk standaard op zijn 2de. Nu gaat ze over naar een 24 inch wederom met 3. Ons bevalt het merk Puky omdat een kind daar lang op kan. Succes met de keuze, blijft altijd lastig

goede kinderfiets 15 Jan 2012 11:18 #4351

• lieselot
hallo,

Onze zoon fietst nu al een jaar op een islabike 14\". Deze wordt te klein voor hem. Naar school fietsen we 8 km enkel, het eerste deel fietst hij in de follow-me, het laatste deel fietst hij zelf.

We zijn nu op zoek naar een goede fiets, zonder terugtraprem maar vinden niets buiten een islabike. We dachten aan de 20\" omdat hij daar net op gaat passen. De 20\" is al met versnellingen, ik vraag me af of een kind van bijna 5 dit al wel kan? Hij gebruikt hem ook om op school rond te fietsen, andere kinderen gebruiken hem ook (op school)... :-(

iemand andere opties?