Welcome, Guest

TOPIC: Fietsendrager 4 fietsen

Aw: Fietsendrager 4 fietsen 17 Feb 2012 19:39 #4380

• Martin
Oeps, ik zie nu pas dat die Thule helemaal geen trekhaak-drager is, maar zo'n rek. Vreemd, mijn vriend heeft toch echt een 4-fiets trekhaakdrager van Thule, maar die vind ik op Kieskeurig.nl niet meer terug.
Nog wel een TwinnyLoad voor 4-fietsen:
www.kieskeurig.nl/fietsdrager/alle#new=N...p;min=39&max=579
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsendrager 4 fietsen 17 Feb 2012 07:10 #4378

• Paula
Dank voor jullie reactie!

De thule zal niet passen, zo'n fietsenrek hadden wij en onze achterkant van de auto loopt te schuin af. We zullen dus voor het dak of trekhaak optie moeten gaan.

www.yakima.com/shop/bike/hitch/bighorn-4

Ik heb een link naar de drager die we in Canada zagen hierboven geplakt. Deze ziet er toch wat eenvoudiger uit en heeft het zwaartepunt iets dichterbij de auto in vergelijking tot de uebler.

Heeft iemand ervaring met de yakima-drager?

Aw: Fietsendrager 4 fietsen 16 Feb 2012 20:23 #4377

• Martin
Deze Uebler heb ik:
www.fietsenwinkel.nl/library/modules/sho...tID=3696&CID=184

En deze Thule heeft een vriend van mij:
www.kieskeurig.nl/fietsdrager/thule/backpac_973/274406/

Nadeel van de Uebler is dat er een spanband aan je auto moet kunnen haken, dat kan niet aan een verlijmde achterruit. Bij mij loopt dus een spanband door de auto (zie foto: picasaweb.google.com/1099231574329452957...#5709830430059044770 )

Voordeel van Thule is geen spanband, maar ik vind het eng om 70 kg op een trekhaak te klemmen zonder spanband. Ander voordeel van Thule is kantelbaar, maar wie kan 70 kg kantelen?

4 fietsen op een drager is beter dan op het dak, het rijdt heerlijk. Maar 4 fietsen past qua gewicht alleen als het 2 kleine kinderfietsen zijn (ga maar rekenen), en je moet al een trekhaak voor 70 kg hebben. Worden de kinderfietsen groter dan heb je toch een aanhanger nodig.

Zo'n drager rijdt op zich heerlijk, maar: de drager raakt soms de grond, bij drempels, pont op/af. Je moet eigenlijk een in hoogte verstelbare auto of trekhaak hebben. Ik heb mijn auto laten voorzien van caravan-veren achter maar dat haalt niet veel uit.

Groet, Martin.

Aw: Fietsendrager 4 fietsen 15 Feb 2012 11:36 #4374

• Motomarz

Fietsendrager 4 fietsen 15 Feb 2012 10:28 #4372

• Paula
Wij zijn op zoek naar een fietsendrager voor vier fietsen. In Canada zagen wij een fietsendrager die dat kon. Wie heeft er een? Welk merk? Waar te koop? Hoe bevestig je deze op de auto? Hoe bevalt het?