Welcome, Guest

TOPIC: aanhangfiets of follow-me

Aw: aanhangfiets of follow-me 01 Jun 2012 10:22 #4645

• mvervaet
Hallo Caroline,

Omdat ons zoontje van 4 de fietskar min of meer ontgroeid is, hebben wij sinds enige tijd een follow me en zijn zeer enthousiast. Tot nu toe gebruikt zowel in de stad, als op een fietsweekje in de Ardennen/Hoge Venen.

Tijdens tochtjes in de stad fietst ie lekker alleen op de heenweg en terug wil ie dan vaak aangekoppeld worden. Op de vakantie zat ie altijd aangekoppeld, maar 's middags op de camping fietste hij wel eens naar de speeltuin of een rondje om het tentenveld.
Erg leuk.

Ik vind de constructie van de follow-me erg goed, fietsje hangt stabiel en stevig achter de fiets.
Mooi is dat op de trekkende fiets nog een kinderzitje kan en ook kan de bagage (Ortliebs in ons geval) net als vroeger bevestigd worden.

Fietsen wordt wel ietsje zwaarder natuurlijk, maar in vergelijking met de fietskar wel weer lichter. Wel moet met het kind een beetje worden geoefend, af en toe wil ons zoontje nog wel eens onverwacht gaan staan op de trappers of andere truukjes uithalen. Dit kan voor een zwieper zorgen, zeker als je met lage snelheid een heuvel op rijdt.

Onze zoon is in ieder geval dol op de tandem, vooral omdat ie veel actiever deelneemt en een veel beter uitzicht heeft.

Het 12\" fietsje wat wij nu gebruiken heeft uiteraard geen versnellingen, wat meetrappen op hogere snelheden lastig maakt. Volgens mij hebben veel aanhangfietsen wel versnellingen, kun je het snelheidsverschil beter opvangen. Maar daarvoor moet het kind wel ietsje ouder zijn.

Succes met je keuze!

Groet,
Marc
The administrator has disabled public write access.

Aw: aanhangfiets of follow-me 29 Mei 2012 05:12 #4625

• Peter Van Gestelen
Op de volgende link op dit forum werd er ook reeds over dit onderwerp gesproken: fietsenmetkinderen.info/index.php?option...;id=4286&catid=2
Mogelijk vindt je daar reeds nuttige info.

aanhangfiets of follow-me 27 Mei 2012 18:19 #4624

• caroline
hallo,
Wij zijn op zoek naar een systeem om tegelijk een kleuter in een kinderzitje op de fiets te vervoeren en een iets grotere kleuter (3° kleuter/1° leerjaar) mee te laten fietsen. Nu vroeg ik me af wat de voor- en nadelen zijn van een aanhangfiets en het follow-me systeem. Het is niet voor ganse fietstochten, maar om dagdagelijkse verplaatsingen naar school, stad,... met de fiets te kunnen doen.
Groetjes
Caroline