Welcome, Guest

TOPIC: Welke Burley D'Lite?

Aw: Welke Burley D'Lite? 12 Jun 2012 19:01 #4696

• Pino
Nou, we hebben toch het nieuwere model gekocht (van iemand die hem ook hier op het forum aanbood). Het lijkt me wel fijn dat het zitje een gepolsterd laagje heeft, dat bevestigd wordt met klittenband. Of de wielconstructie beter of slechter is, zal nog moeten blijken.
Het inklapmechanisme blijkt ook totaal veranderd te zijn: bij de oude klappen de beide zijkanten naar het midden toe. De raampjes blijven daarbij opgespannen, ze hoeven niet te vouwen. Bij de nieuwe duw je de achterkant naar binnen en laat je de hele voorkant naar beneden zakken.

De oude Burley D'Lite die we hadden gekocht om uit te proberen of het überhaupt iets voor ons en onze dochter was, bieden we nu weer te koop aan voor 25 euro. Zie gezocht/aangeboden.
The topic has been locked.

Aw: Welke Burley D'Lite? 31 Mei 2012 20:25 #4640

• Pino
Ik heb niet zulke duidelijke ideeën over het zitje van de Burley hoor, alleen zag ik dat hier op het forum wat mensen vonden dat hun kind er te onderuitgezakt in hing.
We hebben nu een oeroude D'Lite, goedkoop gekocht om te kijken of een fietskar wat is voor ons en onze dochter. Het zitje en de gordels hebben daarin geen polstering. De nieuwere versies hebben dat volgens mij wel -- maar ik heb geen idee vanaf wanneer dat is, misschien ook al wel in het 'oude' model.

Aw: Welke Burley D'Lite? 31 Mei 2012 20:09 #4639

• pieterbasdejong
Wij vinden enige mate van vering of demping erg belangrijk aan een fietskar. Dat kan direct (door vering, zoals onder de Chariot of door dempers, zoals de bij Burley) of indirect door een hangend zitje (zoals bij de Burley). Wij hebben ervaring met zowel de Burley als de Chariot. In onze huidige Chariot hangt onze zoon (van 6 maanden) in een baby-hangmatje (infant sling). In mijn optiek exact hetzelfde principe als het zitje van de Burley d'Lite.

Wat verwacht je van een zitje? Wat is er slecht aan het (oude) zitje van de Burley?

Aw: Welke Burley D'Lite? 31 Mei 2012 17:56 #4637

• jgense
Ik zou zelf kijken voor een Chariot of Whinther.

Zitje van de Burley dlight vind ik echt 3 keer niks.

Aw: Welke Burley D'Lite? 31 Mei 2012 10:10 #4636

• Pino
Ik heb een deel van het antwoord al gevonden geloof ik. De nieuwe weegt 12,7 kg, lees ik op internet. De oude woog 10,8 kg volgens http://www.fietsersbond.nl/sites/default/files/kinderkarrentest.pdf .<br /><br />Bericht gewijzigd door: Pino, op: 2012/05/31 12:15

Welke Burley D'Lite? 31 Mei 2012 09:45 #4635

• Pino
Beste allemaal, na uitgebreid rondkijken hebben we besloten een Burley D'Lite aan te schaffen. Er staan er flink wat te koop op Marktplaats.
Welke raden jullie aan?

1. Oud model met aluminiumstang rondom, de wielen zitten met een snelspanner vast. Deze lijkt ons beter bestand tegen botsinkjes, relatief low-tech dus gaat lang mee, de ervaringen ermee zijn goed en hij is licht. We zouden dan wel een zo nieuw mogelijke kar van dit model uitkiezen, waarbij het doek goed waterdicht afsluit en de dissel ingeschoven kan worden.

2. Nieuw model met wielen die je er van de zijkant op zet. Deze heeft vering, als ik het goed begrijp. Hij schijnt iets meer hoofdruimte te bieden en ik vraag me af of het zitje ook verbeterd is. Maar de vering kan stuk, en de wielen zijn misschien kwetsbaarder, mocht je een paaltje raken oid. En ik dacht dat ik had gelezen dat hij zwaarder is dan de oude, maar dat kan ik nu niet terugvinden. Weet iemand dat?

Hartelijk dank!
een tevreden Hase Pino-rijdster, met een dochter van bijna 7 maanden