Welcome, Guest

TOPIC: HEMA aanhangfiets

Aw: HEMA aanhangfiets 09 Mei 2006 04:26 #539

• karen
Ik fiets sinds 1 maand op de Hema aanhangfiets. Bevalt prima, zoon van zes trapt er lustig op los, als hij teveel wiebelt wiebel ik wel mee; maar ik vraag me af of dit niet bij elke aanhanger een probleem is. Door de bijgeleverde klemstukken voor tussen de koppeling aan zadelpen zit ie moervast.

Wel groot nadeel: stuur van zoon is aantal keren los geraakt (had gevaarlijke situatie kunnen opleveren), moet echt heel erg vast gedraaid worden met inbus !

Verder voor de prijs tot nu toe erg tevreden.
The administrator has disabled public write access.

Aw: HEMA aanhangfiets 09 Mei 2006 03:11 #538

• Martijn
Hoi.
Denk naast veiligheid voor je kind ook aan fietscomfort. De fietsen die onder het zadel vastzitten zijn meestal goedkoop, maar zeer instabiel. Vaak zitten kinderen scheef op de fiets wat een zeer slecht effest kan hebben op de rug van het kind. Daar komt bij dat het kind niet lekker zit en dus waarschijnlijk weinig plezier aan het fietsen zal beleven. Wij hebben zelf de Burley. erg duur, maar met 6 versnellingen en zeer goede stabiliteit erg fijn. Een heel redelijk alternatief is de add bike. Veel goedkoper, net zo stabiel en (ik geloof) 3 versnellingen. Ongeveer hetzelfde traptempo maakt het fietsen ook stabieler. Een te licht verzet fietst onrustig achter je.

Veel fietsplezier,

Martijn, Eindhoven

Aw: HEMA aanhangfiets 03 Apr 2006 21:05 #469

• Sandra
Hoi,

Bij de ervaringen met aanhangfietsen zie je een reactie van een gezin staan over de aanhangfiets. Die is niet erg positief. Ook in mijn directe omgeving heb ik een paar minder goede verhalen gehoord.
Bij aanhangfietsen geldt helaas (vrijwel?) altijd dat de goedkope modellen kwalitatief onder de maat zijn. Lees: instabiel.
Neem je als fabrikant je werk serieus, dan investeer je in een deugdelijk en stabiel systeem. Velen doen dat niet, laten bij de Vantley-fabriek in China/Taiwan (of elders) een goedkoop aanhangfietsje maken en brengen veel ouders daarmee in de verleiding.

Succes!
Sandra

HEMA aanhangfiets 03 Apr 2006 19:16 #468

• veerle
In Belgie is deze week een aanhangfiets in Hema te koop voor €95.
Wij fietsen regelmatig in de zomer voor een dagje, zijn dus helemaal geen fietskampeerders.

De goedkope prijs trekt natuurlijk aan. Zeker als je de aanhangfiets niet vaak gebruikt.

Durven we zo'n goedkopere aanhangfiets te kopen?
Heeft iemand ervaring?