Welcome, Guest

TOPIC: fietsschoenen voor kinderen

Aw: fietsschoenen voor kinderen 01 Jul 2012 22:20 #4814

• gios
DMT heeft MTB-schoentjes vanaf maat 33.
http://www.diamantdmt.com/en/mtb/marathon-kid#misure
OA verkrijgbaar bij Hopmans Bergen op Zoom.
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsschoenen voor kinderen 01 Jul 2012 18:50 #4812

• Marjorie
mijn collega had het erover dat ze bij Wim Kok in Utrecht kinderfietsschoenen had gekocht. Dat was daar nieuw. Misschien een telefoontje daarheen voor wat meer info?

Aw: fietsschoenen voor kinderen 29 Jun 2012 20:10 #4806

• e. ehrlich
Bedankt voor jullie reacties, Marc en Josien.
Teva's gaan inderdaad best aardig, maar echt stevig zijn die zolen ook weer niet. Je verliest redelijk wat kracht door het buigen van de zool. Geen probleem bij rustig fietsen, wel bij vaart maken en vooral bij bergop rijden.

Shimano fietsschoenen lijken me prima, maar zijn helaas pas vanaf maat 36 verkrijgbaar en blijken nog net wat te groot. Ook van Bontrager en Sidi trof ik geen kleinere modellen.

Dus als iemand ook nog kleinere fiets-loopschoenen (34/35) weet, hou ik me aanbevolen :-)

Aw: fietsschoenen voor kinderen 28 Jun 2012 05:15 #4801

• Marc
Mijn dochter (11) heeft nu 3 jaar fietsschoenen van Shimano. Het laatste paar is SH-MT22 die je bijvoorbeeld bij Bike2Build (www.bike2build.nl/product/SH2077/shimano/sh-mt22/36) kunt krijgen (€36,95). Let op! Shimano altijd 1 maat groter kopen, want ze vallen klein.

Shimano is uitermate geschikt voor kinderen met smalle voet en doordat ze klein vallen, heb je ze al in zeer kleine maten. De prijs is ook niet vervelend.

Het zijn fietsloopschoenen en er passen eventueel SPD plaatjes onder. Onze dochter heeft dat (nog) niet. Als je de SPD heel slap afstelt, zou het op haar leeftijd wel kunnen.

Bij fietsschoenen is het van belang dat de zolen stevig zijn. Teva's of Birckenstocks zijn daarom ook uitermate geschikt als 'mooi weer' fietsschoen.

Aw: fietsschoenen voor kinderen 11 Jun 2012 20:47 #4687

• jvanb
Onze kinderen fietsen op sandalen van Teva of Keen, wel de versie met de dichte neus. Gaat prima en wandelt ook lekker.

fietsschoenen voor kinderen 11 Jun 2012 13:56 #4683

• e. ehrlich
Wie heeft ervaring met kinderfietsschoenen of -sandalen? Geen raceschoenen, maar fiets-wandelschoenen/-sandalen. SPD bevestiging is niet vereist. Wel een stevige zool. Welke merken zijn goed en waar kun je ze goed kopen. Kleine maat: 34 of 35.