Welcome, Guest

TOPIC: fietskar en wandelwagen

Aw: fietskar en wandelwagen 25 Jun 2012 12:55 #4792

• floere
't Was niet zozeer de bedoeling wandelvakanties ermee te doen, al vind ik dat wel leuk te lezen dat dat ook goed mogelijk is met zo'n fietskar (voor we de fietsvakantie ontdekten deden we wandelvakanties). We zouden de fietskar eerder ook als kinderwagen willen gebruiken, dus in 't stad mee rondwandelen, winkelen, grootmoeder ermee laten wandelen... dus niet echt voor trektochten te voet. Maar het lijkt er dus op dat dat prima kan. Hebben intussen al een plooibuggy gekregen van vrienden voor als 't kindje wat ouder is en we iets compacters willen voor het winkelen enzo. Nu alleen nog beslissen of we voor de 1persoons of 2persoons gaan...
groetjes,
marjan
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskar en wandelwagen 20 Jun 2012 08:36 #4758

• Sander
Over wandelen met kleine kinderen (trektochten) kan ik alles vertellen maar open daar maar een apart draadje over. Ik fiets namelijk niet maar maak dus alleen maar wandelingen maar ben hier trecht gekomen omdat hier ook veel ervaring zit over het lichtgewicht kamperen met kleine kinderen.

Een combi van fietsen en een trektocht te voet maken met kleine kinderen is inderdaad een lastige omdat je snel tegene problemen aan loopt om de spullen te vervoeren je weet immers nimmer echt niet goed wat je van te voren tegen komt aan soort paden en situaties. Dus er van uitgaan dat je er wel met een fietskar omgebouwd tot wandelkar komt kan flink gokken zijn in lastig gebied. Met een rugdrager krijg je spullen niet echt goed mee (een rugminder om spullen te sjouwen). het vergt in ieder geval nog beter plannen dan alleen wandelen

Aw: fietskar en wandelwagen 19 Jun 2012 19:25 #4753

• Motomarz
Hm,

Heb je voor deze:

geen wandelset?

Maar goed, Wandelen zal over de meeste paden best
gaan, maar je had het zelf over de hobbels,
boomstronken enzo.
Dat zijn dan zaken die je toch een beetje moet vermijden.

Aw: fietskar en wandelwagen 19 Jun 2012 19:05 #4751

• pieterbasdejong
Ha Motomarz,

Hoezo is een wandeltrektocht praktisch niet te doen met een fietskar of wandelkar? Ik houd me aanbevolen voor tips hoe ik op een andere manier al mijn spullen (incl kampeerspul) en twee kinderen (van 6mnd en 4 jaar) te voet mee kan nemen :)

Wij doen het al, dus wij zien geen belemmeringen. Maar het wordt een beetje wandelenmetkinderen geloof ik :P

Aw: fietskar en wandelwagen 19 Jun 2012 18:43 #4750

• Motomarz
Maar een wandeltrektocht is toch sowieso niet
praktisch te doen met een buggy, wandelwagen
of fietskar?

Als je een fietsvakantie gaat doen en
af en toe wilt wandelen, dan is een fietskar
prima. Alleen zul je de kleinste en hobbeligste
paadjes moeten vermijden.
Maar volgens mij was dat ook niet het soort
paadjes waar nu naar gezocht werd.

Aw: fietskar en wandelwagen 19 Jun 2012 09:59 #4744

• pieterbasdejong
Op wandel(trek)tochten van meerdere dagen is het geen optie om ook nog een rugdrager mee te gaan nemen. Kinderen en kampeerspullen is al genoeg. Dit nog naast dat we de fietskar niet langs de kant van de weg kunnen laten staan, omdat het ff niet uitkomt.