Welcome, Guest

TOPIC: fietskar en wandelwagen

Aw: fietskar en wandelwagen 16 Jun 2012 07:11 #4720

• babsdehaas
Hallo

Als eerste gefelciteerd met jullie zwangerschap.

Wij hebben ook een chariot gehad en inderdaad heeeel veel plezier gehad en natijd 2de hands door verkocht voor een heel plezier bedrag.

Wij hadden meteen twee kids dus hadden we een 2 persoonskar nodig. Maar ik denk dat je spijt krijgt van een 1 persoonskar. Inderdaad, je bagageruimte en bewegingsruimte van het kind en wat als je toch het geluk hebt om nog een tweede te mogen krijgen dan heb je als nog een andere kar nodig. Onze kids hebben er dik tot 5 jaar ingezeten. Ook wel achterop de fiets maar tussen de middag vonden ze het nog heerlijk om even lekker in de wagen te hangen en soms stiekum even een middagdutje te doen.

De kar past ook door alle deuropeningen, hij heeft de afmetingen van een rolstoel namelijk en dat is wel ideaal. Niet alle andere fietskarren kunnen dat namelijk. ook is hij heel makkelijk in en uit elkaar te halen.

Wij wandelen niet zo heel veel, maar wij gingen wel altijd over de meest kleine achterpaadjes en ik moet zeggen dat ging prima we zijn geloof ik maar 1x omgedraaid omdat we bang waren dat we vast kwamen te zitten.

Succes met uitzoeken
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskar en wandelwagen 15 Jun 2012 18:30 #4716

• gios
Ik zou niet weten of de 1-zits makkelijker manouvreert. Ik denk dat het weinig verschil uitmaakt. Met een dubble heb je inderdaad veel meer plek voor je spullen. Denk maar eens aan de maat van een pak luiers:P

Aw: fietskar en wandelwagen 15 Jun 2012 18:25 #4715

• floere
Danku voor de snelle reacties alvast! 'k Heb eens gegoogeld en inderdaad wel vrij prijzig. Maar dat zal wel lukken als we deels gesponsord worden :-). Manlief zou toch wel liever voor een 1-zit gaan. Hij denkt dat dat beter manouvreerbaar is. Is dat? 't Is ook niet gezegd dat er nog een 2de kindje komt, dit eerste is al een wonder op zich, zijn al wat ouder en had de moed al jaren geleden opgegeven op een kleintje.
Met een kindje op fietsvakantie zal je ook wel een boel meer spullen moeten meezeulen. Wat denken jullie, kan dat allemaal gemakkelijk mee in zo'n 1persoonskar of raden jullie een 2persoonskar aan om er deels de bagage in te steken?
@pieter-bas: Wauw, zelfs op wandelvakantie met zo'n kar! Aanlokkelijk! Maar ik veronderstel dat je dan niet heel kleine paadjes neemt, of gaat dat nog wel?

Aw: fietskar en wandelwagen 15 Jun 2012 13:07 #4713

• pieterbasdejong
Ook wij zijn zeer tevreden over de Chariot, maar dan de CX2. Lichtgewicht (is relatief, toch rond de 13 kg), zeer goed geveerd, inklapbaar (maar toch nog een redelijk groot pakket), zeer solide duwstang en perfecte trommelremmen. Let wel, niet alle Chariots zijn voorzien van trommelremmen.

Wij gaan regelmatig met twee kinderen op wandelvakantie met de Chariot, maar ook op fietsvakantie.

Aw: fietskar en wandelwagen 15 Jun 2012 12:34 #4712

• gios
Chariot. Lichtgewicht, vering, makkelijk inklappen, alles;) Wij hebben veel plezier gehad van de Cougar2. Duur in aanschaf, maar je krijgt er nog veel voor terug 2e hands.

fietskar en wandelwagen 15 Jun 2012 12:22 #4711

• floere
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Eind oktober verwachten wij onze eerste spruit. Mijn ouders zouden mij zo'n dure wandelwagen kado willen doen maar dat lijkt me een zotte kost. Van vrienden hoor ik dat ze dat amper gebruikt hebben. Omdat wij de laatste jaren fietsvakanties ontdekt hebben (frankrijk, spanje, marokko) en dit ons zeer bevalt, wil ik wel alleszins een fietskar aanschaffen. En als het kan dan ineens een fietskar die ook een prima wandelwagen is. Ik denk dat dit in combinatie met een draagdoek en later een simpele buggy wel moet volstaan.
Dus is mijn vraag, welke fietskar zouden jullie mij aanraden? Dus makkelijk mee te nemen naar de grootouders, op te vouwen, te monteren enzo, te gebruiken met een baby maar ook nog voor als het kind groter is... (ik weet ook nog niet of er nog een kindje bij zal komen, maar 2persoons is misschien zowiezo handig op fietsvakantie om wat extra bagage in kwijt te raken?)
Alvast bedankt!
groetjes,
marjan<br /><br />Bericht gewijzigd door: floere, op: 2012/06/15 14:23