Welcome, Guest

TOPIC: fietsstoeltje voor achterop meerdere fietsen

Aw: fietsstoeltje voor achterop meerdere fietsen 25 Jun 2012 12:07 #4791

• kikker
Voor iedereen die ook met dit vraagstuk zit hierbij mijn ervaringen:

Wij hebben uiteindelijk voor bobike gekozen.
Het is de bedoeling dat het zitje snel en simpel zowel op mijn fiets als dat van mijn partner gezet kan worden in situaties als “toch maar op de fiets naar het zwembad” “oeps, het zitje zit nog op m’n fiets en ik moet nú weg anders ben ik te laat” ed. Dat kan met dit zitje, hoewel het met de bobike mini makkelijker ging.

Voor de montage van de bobike heb ik een extra bevestigingsset (mountainbike bevestiging voor twee standaard stadsfietsen) gekocht.
Als ik nu het zitje wil losmaken draai ik de bevestiging van de voetensteunen los (knop kwartslag omdraaien) en klik het zitje uit de bevestiging.

Met de Yepp is dit volgens de fietsenmaker iets gecompliceerder omdat het zitje met een slot vastzit.

Kritiek op de bobike, de handleiding is slecht leesbaar (nee, ik heb geen brilletje nodig)
De letters zijn heel klein, lichtblauw. Er staat een tekening op de handleiding die ook megaklein is. Zou best iets beter verzorgd mogen zijn. Als je echter de systematiek snapt heb je de handleiding niet meer nodig. De bevestiging op de tweede fiets zat met vijf minuten goed, maar de eerste vergde wel wat gepuzzel. Ook vind ik de schroeven die erbij geleverd werden niet van superkwaliteit. In de schroef om het bevestigingsblok dat aan de fiets gemonteerd moet worden te sluiten paste de meegeleverde inbussleutel niet, in de schroef om het blok op juiste hoogte vast te zetten wel. Ook m’n eigen inbussleutels paste niet zonder meer.

Ik was van plan om voor een zitje van marktplaats te gaan, achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb want dan had ik alsnog de mtb bevestigingsbeugels aan moeten schaffen (30 euro per stuk)
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsstoeltje voor achterop meerdere fietsen 18 Jun 2012 18:32 #4737

• guidoscm
Een tijdje geleden hebben sommige enquete ingevuld voor een kinderzitje.
uiteindelijk hebben ze een stoeltje gemaakt met de ideeen.
www.fietskinderzitje.nl
misschien is dat wat.

Aw: fietsstoeltje voor achterop meerdere fietsen 17 Jun 2012 20:19 #4734

• Motomarz
Inderdaad, Bobike heeft dit systeem ook op de
achterstoelen zitten.
Grote voordeel: onder de kinderstoel nog
ruimte voor fietstassen.

Aw: fietsstoeltje voor achterop meerdere fietsen 17 Jun 2012 09:02 #4732

• jvanb
Eh, toch gewoon het bobike achterstoeltje?? Dat is toch eenzelfde soort systeem? Vraag je fietsenmaker!

fietsstoeltje voor achterop meerdere fietsen 17 Jun 2012 06:32 #4731

• kikker
Op het moment gebruik ik een bobike stoeltje voor voorop. Ik heb op meerdere stadsfietsten een blokje zitten waar ik dit stoeltje in kan schuiven, zodat ik het stoeltje op meerdere fietsen kan gebruiken.
Nu wordt m'n zoon echt te groot/zwaar voor het voorstoeltje. We zijn toe aan een stoeltje voor achterop.

Ik wil echter soortgelijk systeem. Dus een mogelijkheid waarop ik redelijk sympel het stoeltje kan overzetten, bijvoorbeeld door op iedere fiets een bevestigingsblok te monteren waarin \"pennen\" van het achterstoeltje gestoken kunnen worden.

Iemand hier ervaring mee en tips welk stoeltje ik het beste kan aanschaffen?