Welcome, Guest

TOPIC: bagagekar of toch maar niet?

Aw: bagagekar of toch maar niet? 09 Mei 2006 03:05 #537

• martijn
Hoi!
Het afgelopen jaar hebben wij feietst met 3 kinderen. De oudste(7) fietst zelf en heeft 2 lichte fietstassen, de middelste(5) zit op de burley aanhangfiets met 2 niet te zware tassen. Deze wordt getrokken door Josien. Zijn heeft 2 normaal beladen tassen. De jongste(3) zat nog in de fietskar (ook burley) met veel bagage getrokken door papa zelf. Ik heb ook nog 2 voor en 2 achtertassen. Gezien de grootte van de tent die we vorig jaar hadden kregen we alles gemakkelijk mee. Volgend jaar is de jongste uit de fietskar gegroeid. Dan fietsen de 2 oudsten zelf, de jongste op de aanhangfiets en we hebben een bagagekar van Radical Design. Dat is een uit de kluiten gewassen sporttas (een hockeykeeper zou er zijn spullen in kunnen krijgen)op 2 grote wielen. Gemakkelijk te demonteren en fietst licht. Het nieuwe model heeft harde zijkanten. Nog beter.
Veel fietsplezier.
Martijn, Eindhoven
The administrator has disabled public write access.

Aw: bagagekar of toch maar niet? 20 Apr 2006 16:44 #506

• Sandra
Hoi Mar,

Wij hebben twee kinderen, dus zitten wat anders met de hoeveelheid bagage. Ik heb eens zitten rekenen, maar als wij één kind zouden hebben, zouden we alles gewoon op de fiets mee kunnen krijgen.
Wij hebben zelf voor- en achtertassen en een stuurtas, en op de aanhangfiets kunnen twee kleine fietstassen. Daar moet zo min mogelijk gewicht in in veband met de stabiliteit. Onze aanhangfiets (Combitrail) zit vast aan de zadelpen, dus we kunnen de bagagedrager ook bijna niet benutten. Ook kunnen we de achtertassen niet te hoog inpakken.

Met 1 kind, zouden we dus vier grote en zes kleine fietstassen tot onze beschikking hebben. We hebben alles altijd op een vaste plek, dus het zou er ongeveer zo uitzien:

1 grote tas: keuken (brander, pannen etc.)
1 grote tas: jassen, sandalen, bibliotheek
1 grote tas: eten + 1 matje
1 grote tas: 'dagtas' (wat eten, EHBO, zwemkleding etc.) + 1 matje
1 kleine tas: handdoeken, toiletspullen
1 kleine tas: 'technische tas' + wat speelgoed
per persoon 1 kleine tas voor kleding
1 kleine tas: matje + slaapzak

Tent gaat in aparte tas achter op de bagagedrager. Laatste slaapzak gaat op bagagedrager aanhangfiets.

Succes!
Sandra

Aw: bagagekar of toch maar niet? 20 Apr 2006 01:20 #504

• Mar
Onze aanhangfiets is een Burley.

De tent zou bij mij achterop moeten. Mijn man trekt de aanhangfiets, maar hij wil deze eigenlijk niet te veel beladen i.v.m. de stabiliteit.

Mar

Aw: bagagekar of toch maar niet? 19 Apr 2006 20:50 #503

• Sonja
Ligt een beetje aan je aanhangfiets denk ik.

We hadden gewoon achtertassen met de add-bike, maar die haakt ver achter op de bagagedrager. Op de aanhangfiets zelf kan ook nog wat lichte bagage (slaapzakken was onze keus).

Maar ik denk wel dat een aanhangfiets en zware bagage (lees tent) lastig fietsen is. Mijn zoon is wat onrustig en dan wordt het met bagage wat onstabieler.

bagagekar of toch maar niet? 19 Apr 2006 16:10 #500

• Mar
Komende zomer willen wij in Oostenrijk gaan fietsen, zo'n twee weken. Onze dochter gaat mee op een aanhangfiets, waardoor we de bagagedrager van de ouderfiets niet kunnen benutten om spullen bovenop te doen.
Wij zitten erg te dubben of we alles mee kunnen krijgen. Of dat we toch een bagagekar moeten kopen. Passen zou het gemakkelijkste zijn, maar onze nieuwe tent hebben we nog niet, net zoals een nieuwe slaapzak.
Hoe doen anderen dat? De bedoeling is wel dat we kamperen.

Mar