Welcome, Guest

TOPIC: welke tent? en welke tentenshow?

Aw: welke tent? en welke tentenshow? 12 Jun 2006 22:57 #610

• Sandra
Hoi Jan-Kees,

Wij zijn ook blije gebruikers van de MultiNova. Een aandachtspuntje vind ik wel op zijn plaats. Inmiddels weet ik van twee gezinnen met een nieuwer model (die van ons is nu vier jaar oud) dat zij problemen hebben met het tentdoek.
Hun tentdoek is lichter dan dat van ons, en ook de stokken zijn lichter. Het tentdoek reageert sterk op zon en regen, waardoor de tent soms goed staat en soms heel slecht. Ook is de tent door de lichtere stokken minder windvast dan onze tent.
Ik weet niet hoe de tent momenteel wordt geleverd (Birdland heeft sinds dit voorjaar een andere wiegnaar), maar ik zou er goed op letten.
Wat ons betreft blijft het de meest praktische fiets-familie-tent die er momenteel op de markt is! Hilleberg heeft trouwens inmiddels vrijwel dezelfde tent. Slee ook, maar die wordt gewoon door Birdland gemaakt, er staat alleen een andere naam op.

Succes!
Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: welke tent? en welke tentenshow? 10 Jun 2006 14:12 #607

• Jan-Kees
Wij hebben sinds twee jaar de Ramble Walkabout. Bevalt goed al is die wel zwaar. Voor ons is dat nu nog geen probleem, Marre, onze dochter van drie jaar zit nog in de fietskar en de tent gaat mee in een bagagekar (Bob). Motto: als er één een fietskar heeft kan de ander er net zo goed ook een nemen. De tent is fijn, vooral de stahoogte. Hij heeft ook al een flink noodweer doorstaan, en staat stevig. Wij nemen ook nog een Tarp mee, daarmee wordt de leefruimte extra vergroot, vooral met regen is dat prettig. Maar, de tent is eigenlijk wel iets te zwaar voor een trekvakantie. Wellicht dat we daarom deze tent vooral gaan inzetten voor vakanties met langduriger verblijf op een camping. Voor een trekvakantie overwegen we toch maar gewoon de Birdland Multinova.
Jan-Kees

welke tent? en welke tentenshow? 08 Mei 2006 03:26 #534

• marga
Hallo mensen,

Wij zien door de tenten de tent niet meer!!!!!

Wij hebben een gezin van 4 kinderen in de leeftijd van twee meisjes van 8 en 6 en twee jongens van 4. Nu willen wij met de fiets op vakantie, maar nu rijst de vraag welke tent(en)????????????????? We zien erg veel tenten voorbij komen. Onze voorkeur gaat nu uit naar een Ramble Walkabout met een klein twee persoons tentje. Heeft iemand ervaring met deze tent?? Of een advies voor een andere oplossing??? Sta-tent of kruip-tent???

Groetjes marga