Welcome, Guest

TOPIC: 1slaapzak->2-personen

Aw: 1slaapzak->2-personen 07 Mei 2007 13:55 #1454

• zwolse fietser
Wij hebben ook de iso-hoes.
Hij wordt gemaakt door het attelier van Birdland en in ieder geval verkocht via Slee. Maar..wij kochten er onlangs een tegen gereduceerd tarief, omdat hij uit het assortiment is...

Het goede nieuws is dat Birdland wel losse ritsen en stof verkoopt en dat je dus zelf achter de naaimachine eea na kunt maken. Het is een onderlaken met een rits aan de zijkant en aan de onderkant 2 sleuven voor de matjes (bijkomend voordeel; die blijven dus ook naast elkaar liggen ipv weg te schuiven).

Wij hebben er dan nog een extra laken overheen gemaakt, zodat je een 2 persoons lakenzak hebt waar je de slaapzak overheen ritst (of niet, als het heel warm is).

succes!
The administrator has disabled public write access.

Aw: 1slaapzak->2-personen 25 Apr 2007 18:17 #1428

• roco
Hoi,

Dat is wel een super idee zeg. Nog niet eens zozeer voor onszelf.
Maar zeker voor onze zoon want die zwerft nu al altijd door zijn hele bed dan blijft hij in ieder geval een beetje op zijn plaats.

Waar zit Erdman Schmid?

Groeten Co

Aw: 1slaapzak->2-personen 12 Apr 2007 19:35 #1391

• Marjorie
Wij hebben deze duo-isohoes (ik dacht dat hij zo heette) zo'n jaar of 15 geleden gekocht. Ik zie er nu wel wat slijtageplekjes in maar hij functioneert nog prima. Ik heb hem niet bij erdmannschmidt gekocht, maar bij Bever. Ik heb alleen geen idee of ze daar nog steeds verkocht worden. Ik kon toen kiezen uit verschillende soorten ritsen die er aan zitten. En na een paar jaar was mijn slaapzak aan vervanging toe, en kon ik een slaapzak vinden met dezelfde soort rits, dus dat was wel zo handig!
Zelf maken is denk ik best een optie, alhoewel zulke lange ritsen volgens mij ontzettend duur zijn.

Succes met het vinden van een alternatief en ik ben benieuwd of je er bij bever (of misschien bij een andere grote buitensportzaak) slaagt!

groeten,
Marjorie

Aw: 1slaapzak->2-personen 11 Apr 2007 18:57 #1388

• Marnix Keesmaat
marjorie schrijft:
Wat ik hier nog niet langs heb zien komen, maar waar wij al jaren heel erg blij mee zijn is ons 'bed'in de tent.

Wij hebben allebei een thermarest matje (ultra light) en die doen we allebei in een isohoes. Dat is eigenlijk een laken met aan de onderkant een lap van ribstopnylon er aan vast genaaid.Daar passen de 2 matjes precies in zodat ze niet tov elkaar schuiven. Aan de onder en zijkanten van het laken zitten 2 grote ritsen. Zo rits je precies een dekenslaapzak aan het laken vast.

Ik weet niet of je het zo voor je ziet...het is moeilijker uit te leggen dan ik dacht ;). Eigenlijk is het idee hetzelfde wanneer je 2 slaapzakken aan elkaar ritst, maar nu hoef je maar 1 slaapzak mee te nemen!!! wij vinden altijd dat we een erg luxe bed bij ons hebben zo tijdens het kamperen.

Voor onze kinderen lijkt me dit systeem een bron van ruzies...(ik herinner me nog goed hoe het ging, samen met mijn zus in het 2persoonsbed bij oma :P). Nu hoorde ik van een vriendin dat ze bij erdman schmidt ook zon systeem hebben voor 1 persoons bedjes. Dan heb je dus een halve slaapzak per kindje nodig en zij vond het voordeel dat de kinderen nu niet meer zo van hun matjes afrolden in hun slaap (en het dus niet zo gauw meer koud krijgen). Dat lijkt me een dubbel voordeel (minder slaapzak mee te nemen en de kinderen blijven beter op hun matje liggen).
Heeft nog iemand ervaring hiermee??? (ze zijn namelijk erg prijzig in de aanschaf omdat je ook vastzit aan hun type donzen slaapzak. De duo-isohoes die wij zelf hebben kun je kopen met verschilende typen ritsen er aan en wij hebben een simpele nomad slaapzak eraan geritst).

Groetjes,
Marjorie

Hoi Marjorie... wij zijn ook op zoek naar het systeem als wat jij beschrijft. Maar Erman Schmidt is echt te veel geld (ik weet niet of het te duur is, heb het nog niet gezien).

Dus.. heb je al wat gevonden of zelf gemaakt?

1slaapzak->2-personen 09 Mei 2006 19:08 #541

• marjorie
Wat ik hier nog niet langs heb zien komen, maar waar wij al jaren heel erg blij mee zijn is ons 'bed'in de tent.

Wij hebben allebei een thermarest matje (ultra light) en die doen we allebei in een isohoes. Dat is eigenlijk een laken met aan de onderkant een lap van ribstopnylon er aan vast genaaid.Daar passen de 2 matjes precies in zodat ze niet tov elkaar schuiven. Aan de onder en zijkanten van het laken zitten 2 grote ritsen. Zo rits je precies een dekenslaapzak aan het laken vast.

Ik weet niet of je het zo voor je ziet...het is moeilijker uit te leggen dan ik dacht ;). Eigenlijk is het idee hetzelfde wanneer je 2 slaapzakken aan elkaar ritst, maar nu hoef je maar 1 slaapzak mee te nemen!!! wij vinden altijd dat we een erg luxe bed bij ons hebben zo tijdens het kamperen.

Voor onze kinderen lijkt me dit systeem een bron van ruzies...(ik herinner me nog goed hoe het ging, samen met mijn zus in het 2persoonsbed bij oma :P). Nu hoorde ik van een vriendin dat ze bij erdman schmidt ook zon systeem hebben voor 1 persoons bedjes. Dan heb je dus een halve slaapzak per kindje nodig en zij vond het voordeel dat de kinderen nu niet meer zo van hun matjes afrolden in hun slaap (en het dus niet zo gauw meer koud krijgen). Dat lijkt me een dubbel voordeel (minder slaapzak mee te nemen en de kinderen blijven beter op hun matje liggen).
Heeft nog iemand ervaring hiermee??? (ze zijn namelijk erg prijzig in de aanschaf omdat je ook vastzit aan hun type donzen slaapzak. De duo-isohoes die wij zelf hebben kun je kopen met verschilende typen ritsen er aan en wij hebben een simpele nomad slaapzak eraan geritst).

Groetjes,
Marjorie