Welcome, Guest

TOPIC: Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal

Aw: Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal 15 Feb 2013 16:13 #5671

• Sander
Ben het volledig met Pieter-Bas eens. De lichamelijke conditie is het belangrijkste. Dus goed zelfstandig recht op kunnen zitten en langzaam aan wennen aan afstand in zitje van de (fiets)kar. Helemaal mooi is als ze eigenlijk moeten slapen c.q. rusten dat je dan het zitje kan kantelen in een (half)liggende positie. Maar goed ik ben een wandelaar die met een rambler loopt, daar konden we heel makkelijk een maxi cosy in kwijt met ruimte over voor de oudste. De mogelijkheden van fietskarren zijn mij wat minder bekend.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal 12 Feb 2013 20:29 #5643

• PieterBas
Hoi Jeroen,

Ik heb geen Dolphin nee, maar een Chariot. Daarin zit voor de allerkleinsten een Infant-sling (soort hangmatje). Mogelijk is de leetijdindicatie van de Chariot anders dan die van de Dolphin, omdat beiden een andere oplossing bieden. Edoch is mijnsinziens de leeftijd een indicatie en gaat het meer in bijzonder over de kracht en sterkte van je kind.

Aw: Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal 12 Feb 2013 13:10 #5637

• jgense
Hoi Pieter Bas
Bedankt, jij hebt ook de dolphin?
Want in de zitjes van alle karren zit een hoop verschil imo.

Gr
Jeroen

Aw: Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal 10 Feb 2013 07:00 #5604

• PieterBas
Beste Jeroen,

Wat me maatgevend lijkt in deze is of jouw zoon in staat is om zelfstandig te zitten en zijn rug en nek sterk genoeg zijn. Onze zoon is ook 15 maanden en die zit zelfstandig in de kar. Weliswaar alleen 1km naar de gastouder en weer terug. Voor langere tochten zou ik toch nog een adapter gebruiken, ter ondersteuning van zijn hoofd.

Let wel: ter eigener beoordeling!

Groet, Pieter-Bas

Aw: Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal 09 Feb 2013 06:09 #5598

• jgense
echt niet ervaring hiermee?

Winther Dolphin,wanneer uit peuterschaal 31 Jan 2013 12:31 #5486

• jgense
Hallo
Heb nu de Dolphin met peuterschaal voor zoon van bijna 15 maanden. Neem veel ruimte in beslag.. dus zoon van 3.5 amper ruimte.
Wanneer kan ik peuterschaal weg doen voor zoon 15 maanden?
Dan ontstaat er genoeg ruimte weer,maw wat ik acceptabele leeftijd voor zitje zonder schaal in de Winther?

Gr
Jeroen