Welcome, Guest

TOPIC: fietsen en fietskar mee met auto

Aw: fietsen en fietskar mee met auto 06 Okt 2006 02:16 #772

• marjorie
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben een beetje laat met mijn reactie, maar ik schrijf toch nog even, voor degenen die volgend jaar met deze vraag zitten. Wij hebben inderdaad een fietsdrager aangeschaft en daarop onze 2 fietsen vervoerd. De fietskar (burley d'lite) plat achterin en onze 8 fietstassen en de rollen voor achterop de bagagedrager konden achterin. Bij de voeten van de kinderen tasjes met eten en drinken voor onderweg. Het paste prima! En zon enorme auto hebben we nu ook weer niet, een skoda fabia.
Groeten,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen en fietskar mee met auto 21 Sep 2006 03:41 #764

• Martin
Afgelopen zomer hebben wij voor het eerst voor 4 personen ingepakt voor een fietsvakantie. 2 fietsen gingen op het dak, de Burley d'lite ging opgevouwen in de kofferbak. Die kofferbak werd vervolgens volgestouwd met alle 8 fietstassen. Tussen voorstoel en achterbank kon dan de handbagage, et voila. Er had nog meer mee gekund, maar we hebben dan ook een forse kofferbak (Skoda Octavia).

De truuc vinden wij is om de Burley alhoewel opgevouwen, toch te vullen met bv kleding, luiers etc. Dat stufft lekker vol.

Martin.

Aw: fietsen en fietskar mee met auto 13 Sep 2006 03:15 #758

• Frans
Wij hebben een Corolla station (ik wil geen reclame maken, maar dan weet je een beetje hoe groot hij is) en heb alles achterin de auto kunnen krijgen, met uitzondering van de fietsen die meegingen op de Twinny Load. We hadden 8 fietstassen, 1 kanotas en twee Burley karren (kinderkar en bagagekar)achterin. De Burley d'lite kan inderdaad plat en de Burley bagagekar haal je heel makkelijk uit elkaar. Daar omheen (eronder, ernaast en erop) kun je je fietstassen kwijt. Daarnaast kun je als je kleine kinderen hebt ook nog wat bagage kwijt tussen achterbank en voorstoelen (werkt uiteraard niet meer met iets grotere kinderen, die moeten hun benen kwijt).

Aw: fietsen en fietskar mee met auto 22 Jun 2006 03:37 #631

• Marianne
Wij hebben vorig jaar voor het eerst met de auto gereisd naar ons startpunt. Wat bij ons lukt:
Een universele fietsdrager (uit de tijd dat we wel eens een auto huurden), die met spanbanden op de bumper/achterklep wordt vastgesjord. Daarop gaan onze 2 fietsen en als laatste onze Burley fietskar (de wielen gaan in de auto).
Op het dak de fiets van onze zoon en de aanhang-lig-fiets. De kampeeruitrusting in de auto....een Corsa, die je daarna bijna niet terugvindt onder de bepakking. Wanhoop dus niet!

fietsen en fietskar mee met auto 21 Jun 2006 21:01 #627

• marjorie
Hallo!
Hier weer een vraagje van ons. Hoe nemen jullie de fietsen en fietskar mee? Wij hebben nog niet zo lang een auto, dus vandaar dat we hierin onervaren zijn. Wat voor een fietsrek zouden jullie aanraden, en waar moet je op letten?
Onze fietskar (burley d’lite) kan platgevouwen worden, maar zal waarschijnlijk op het dak mee moeten, denk ik. Hoe doen jullie dat?Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of andere goede ideeen hoe je zon kar makkelijk mee kan nemen?

Alvast bedankt!!!

Groeten,
Marjorie