Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: aanhangfiets mini on me en kidstrailer

Aw: aanhangfiets mini on me en kidstrailer 12 Jan 2007 17:01 #896

• Sandra (redactie)
Hallo Sita,

Je trekt vrijwel dezelfde conclusie als wij vorig jaar deden toen we dit overzicht maakten. Veel aanhangfietsen lijken ontzettend veel op elkaar. Dat betekent overigens niet dat ze exact hetzelfde zijn. Maar de verschillen zijn soms maar klein.

We hebben begin 2006 met beide leveranciers contact gehad. De bedrijven hebben niets met elkaar te maken. Een van beide zegt zeker te weten dat ze in ieder geval niet uit dezelfde fabriek komen.
Ik weet dat niet. Het zegt ook niet zoveel. Veel bedrijven/inkoopcombinaties laten hun aanhangfiets bij Vantly in China/Vietnam maken. Maar volgens hun eigen specificaties, ze zijn dus vrijwel allemaal (iets) anders.

Wat het extra lastig maakt, is dat veel fietsenwinkel maar een of twee aanhgangfietsen in hun assortiment hebben. Een bekend (duur) merk en een goedkopere. De namen worden erg vaak door elkaar gehaald. Veel winkels hebben het over de 'kidstrailer' en de 'funtrailer', terwijl ze die merken helemaal niet in hun assortiment hebben. Het worden een beetje 'soortnamen'. Winkeliers kopen bovendien meestal via hoofdkantoren en inkoopcombinaties in, en hebben geen idee waar hun fiets nu eigenlijk vandaan komt.

Binnenkort gaan we het hee overzicht weer grondig doorspitten. Aan het begin van het nieuwe jaar komen veel leveranciers weer met nieuwe modellen. Er zal dus wel weer het nodige zijn veranderd!

Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: aanhangfiets mini on me en kidstrailer 12 Jan 2007 04:12 #893

• sita
volgens mij zijn de mini-on me en de kis-trailer dezelfde fietsen alleen een ander merk.Er zit op het plaatje dezelfde fiets voor en de fietsen zijn ook hetzelfde let maar eens op.

Aw: aanhangfiets mini on me en kidstrailer 12 Jan 2007 04:09 #892

• Sita
Hallo

Ik heb jou berichtje op deze site gelezen over de aanschaf van een aanhangfiets.Ben zeer nieuwsgierig welke het is geworden en waarom en of het achteraf een goede keuze was.Mijn belangstelling gaat hier naar uit omdat wij ook opzoek zijn naar een aanhangfiets en met name eentje die aan de bagagedrager kan.En ik vind het moeilijk om een goede keuze te maken.Vooral is hij stabiel.Wil graag een reactie.

Groetjes Sita

Aw: aanhangfiets mini on me en kidstrailer 19 Dec 2006 16:38 #869

• David Hembrow
Willem Jongman schrijft:
Mijn nieuwe website is hembrow.eu/personal/trailerbikes.html

De oude islabikes trailerbike is heel goed. Ik niet zien de nieuwe.

David.

Aw: aanhangfiets mini on me en kidstrailer 12 Jul 2006 03:43 #675

• Willem Jongman

Aw: aanhangfiets mini on me en kidstrailer 08 Jul 2006 02:36 #669

• Willem Jongman
In Engeland had ook de Islabikes Trailer een heel goede naam. Toen de produktie gestaakt werd, werden tweedehands exemplaren zeer geliefd. Sinds kort zijn ze dar weer leverbaar (niet echt goedkoop, maar niet zo duur als de Burley): www.islabikes.co.uk
Wim
  • Page:
  • 1
  • 2