Welcome, Guest

TOPIC: Fietskar Trek

Aw: Fietskar Trek 12 Aug 2006 23:53 #717

• Paul Roerbag
Beste Marijke,

wij hebben een Leggero Classic met een laadvermogen tot 60 kg wat voor 2 kinderen wel toereikend is.

Realiseer je echter wel dat kinderen op hun 5e of 6e jaar zelf kunnen fietsen hetzij met aanhangfiets.

Onze oudste (ruim 5) zit mer zijn eigen fiets via een follow me tandem aan mijn fiets vast en zit dus niet meer in de kar. De jongste ruim 3 zal waarschijnlijk in 2007 nog in de kar zitten, maar dan is dat ook over.

Het voordeel van de Leggero is dat er bij de fabrikant ombouwsets te koop zijn zodat wij er dan een bagagekar van kunnen maken ivm fietskamperen.

Kijk eens op de site (leggero.com).

Alles is via internet te koop, maar je betaald bij invoeren in Nederland wel invoerrechten aangezien Zwitserland niet tot de EU behoord.

Mvg,

Paul Roerbag
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietskar Trek 29 Jul 2006 16:45 #701

• welter
op www.fietskarinfo.nl lees ik dat het max. 45kg mag beladen. Iets over leeftijden vind ik niet terug.

www.fietskarinfo.nl/smf/index.php?topic=35

Aw: Fietskar Trek 28 Jul 2006 04:25 #698

• Karin
Hoi Marijke,

De karren die jij noemt, ken ik niet uit eigen ervaring. Elders op dit forum is al vaker wat over de Trek geschreven, heb je dat al gelezen? En bij fietsmateriaal lees je ook veel algemene info over fietskarren, ik vind het wel goede informatie!

Volgens mij hebben de meeste karren een max. laadvermogen van zo'n 40/50 kilo. Ik denk persoonlijk niet dat jij straks veel met twee zesjarigen rondfietst in de fietskar, zeker niet op fietsvakantie. Tegen die tijd kunnen ze waarschijnlijk al lang en breed zelf fietsen, en hebben ze vaak helemaal geen zin meer om opgepropt en stil in de kar te zitten. Bovendien fiets jij je een breuk met twee grote kinderen, want vergeet niet dat jij dat gewicht mee moet nemen!

Laat je trouwens niet te veel leiden door vermeldingen van leveranciers over leeftijden van kinderen. Onze vierjarige is nogal lang van stuk en past nu al niet meer echt comfortabel in de Burley d'Lite. Zolang de kar open is, is geen geen punt, maar met de kap dicht wordt het al echt te krap. Onze oudste zat er op haar zesde echter nog prins heerlijk in, maar die is dan ook klein voor haar leeftijd.

Succes met je keuze,
Karin

Fietskar Trek 24 Jul 2006 05:06 #696

• Marijke
Hoi allemaal,
We hebben een tweeling en overwegen de aanschaf van een fietskar. Het probleem is dat de laatste fietskartest uit 2003! is en niet alle fietskarren zijn getest.
De fietskar Trek bijvoorbeeld, tot welke leeftijd (en welk gewicht) kunnen de kinderen hier inzitten? Is hij veilig? Trilt de kar veel?

Heeft ook iemand ervaring met de Roady Roller? Kunnen hier echt maar kinderen in tot (gezamenlijk) 45 kg? Dat lijkt zo onlogisch omdat ze er reclame mee maken dat er kinderen tot 6 jaar in kunnen (en twee kinderen van 6 jaar wegen uiteraard meer dan 45 kilo bij elkaar).
Wie heeft er (tweeling)fietskartips??

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Marijke