Welcome, Guest

TOPIC: Hoe grotere baby in fietskar

Aw: Hoe grotere baby in fietskar 05 Jan 2007 14:55 #885

• marjorie
Wij hebben een vakantie precies hetzelfde probleem gehad. Onze jongste zoon kon wel zitten, maar langere tochten in de kar zonder de babyschelp?
Wij vonden dat onze oudste zoon ook niet veel ruimte had naast die schelp. Voor kortere ritjes is het ok, maar voor langere tochten leek het ons weinig comfortabel.
Naar aanleiding van adviezen op dit forum (waarvoor dank!) Hebben we de schelp thuisgelaten toen we op vakantie gingen. We vouwden twee handdoeken op voor onder zijn billen. Zo zat hij er beter in dan zonder. Na de eerste tocht zagen we dat als hij in slaap viel, hij zijn hoofd op zijn schouder liet rusten en dat zag er wel erg geknakt uit en daarom hebben we bij de anwb (maar ze zijn vast bij meer winkels te koop) zon nekkussentje voor in de auto gekocht. Dat deden we niet altijd om, maar als we verwachtten dat hij ging slapen. In het nekstukje van zon kussentje heb ik wat zitten duwen etc. zodat hij daar zo plat mogelijk werd, want anders vond ik weer dat hij gedwongen werd met zijn hoofd naar voren te gaan zitten.
Dat kussentje wilden we deze zomer weer voor hem gebruiken (nu was hij dan bijna 2), maar nu kon hij hem zelf wegtrekken, en deed dat dus ook helaas.

Al met al hebben we er geen spijt van gehad dat we onze jongste zoon toen zonder babyschelp hebben meegenomen. Hij was toen bijna 11 maanden en zeer gemiddeld met het gaan zitten etc.

Succes!
Groeten,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: Hoe grotere baby in fietskar 17 Aug 2006 22:59 #733

• Margalith
Vorig jaar was onze dochter net 1 en onze zoon 2,5. Ze zat gewoon naast haar broer op het zitje van onze Burley d'Lite fietskar. Af en toe moesten we haar wel eens recht zetten als ze in slaap gevallen was. Verder ging het prima. Gewoon regelmatig stoppen zodat ze er even uit kunnen. Dit jaar hadden we van die krukkussentjes van de Ikea kinderafdeling vastgebonden aan de binnenbuis. Als ze dan in slaap vielen lagen ze tenminste lekker zacht i.p.v. met hun wang tegen die kale buis. Geen idee of die buis in de nieuwere karren is weggewerkt.

Aw: Hoe grotere baby in fietskar 17 Aug 2006 20:24 #732

• Sandra
Onze ervaring is dat een baby langer in een maxi-cosi kan dan in een babyschaal. De meeste maxi-cosi's zijn met een beetje creativiteit (erg afhankelijk van type en van soort kar) wel in een kar te bevstigen.
Tweede kind ernaast wordt dan echter vaak wat lastiger, want een maxi-cosi is breder dan een babyschaal.

Onze kinderen zijn inmiddels alweer een paar jaar ouder, maar ik kan mij niet herinnereren dat er een tijd was dat ze te groot waren voor babyschaal of maxi-cosi en te klein om zelf te zitten.

Anderen misschien?

Sandra

Hoe grotere baby in fietskar 17 Aug 2006 20:16 #731

• Lores en Lucas' mama
Wij hebben een Burley d'Lite fietskar en een Weber babyschelp. Onze dochter is twee en ons zoontje 4.5 maand, dus tot nu toe gaat het prima.
Maar wat als ons zoontje de babyschelp ontgroeid is ? Hoe vervoer je hem dan het best ? Bij onze dochter propten we het borstvoedingskussen naast haar, maar dat gaat niet als ze er met twee in zitten.
Een peuterzitje vind ik vrij duur.
Zijn er tips van creatieve, fietsende mama's of papa's ?