Welcome, Guest

TOPIC: Burley Piccolo of Montare Mini-on-me aanhangfiets

Aw: Burley Piccolo of Montare Mini-on-me aanhangfiets 07 Sep 2006 20:57 #757

• Paul
Wij hebben een aantal jaren gefietst met de Burley Piccolo. Van haar vierde tot haar achtste is onze dochter Mathilde hiermee op fietsvakantie geweest in Engeland, Schotland, Ierland en Denemarken. De Piccolo rijdt echt heel stabiel. Op de bagagedrager hadden wij twee ortlieb tassen en bovenop nog een tentje. Mathilde trapte in het begin meestal niet mee, maar later werd dat steeds beter. Hoewel ze het meeste meetrapte als we heuvelaf reden. Al die jaren heeft ze altijd met veel plezier meegereden. Ik moet wel toegeven dat het vooral heuvelop als ze niet goed meetrapt wel wat zwaar fietsen was, zeker toen ze wat ouder en zwaarder werd.:(
The administrator has disabled public write access.

Aw: Burley Piccolo of Montare Mini-on-me aanhangfiets 01 Sep 2006 03:27 #756

• josien
Hoi,
wij hebben drie weken gefietst met de Burley. de andere aanhangfiets ken ik niet. De Burley fietst wel perfect, ook met flinke bagage. Ik had Vaude's voor en achter (grote passen prima met de aanhangfiets). Op de aanhangfiets hingen grote Ortliebs, we hebben er zelf een grote bagagedrager opgezet met wat kunst en vliegwerk. Deze tassen waren niet zo zwaar beladen. Achterop de aanhangfiets nog twee Lafumastoeltjes, die wegen ook vrijwel niets. Dus meer bepakt met volume dan met gewicht. Je kunt heel wat meenemen! Groetjes, Josien.

Aw: Burley Piccolo of Montare Mini-on-me aanhangfiets 01 Sep 2006 01:31 #755

• Piet
Wij hebben in de lente een tweedehands Burley Piccolo gekocht via marktplaats. In de zomervakantie hebben we er 3 weken mee rondgetrokken. Mijn vrouw had hem achter haar fiets met onze dochter van 6 op de aanhangfiets. (Ik mocht fietsen met een kind voor- en achterop en een bagagekar)
De aanhangfiets is ons zeer goed bevallen, zeer stabiel, we hadden er twee geleende Vaude (voor)tassen aan gehangen en twee opblaasstoeltjes en twee slaapmatjes op de bagagedrager. We hebben 1 keer geprobeerd om de slaapmatten te vervangen voor een tent, maar dat werd te zwaar. Onze dochter vond het prachtig, maar echt meefietsen deed ze niet (alleen als we vroegen of ze mee wou helpen (heuvel op/oversteken) deed ze dat braaf.) We hebben onze dochter van bijna 4 er ook een keer op laten fietsen, maar dat vonden we nog een beetje eng, aangezien ze steeds bijna in slaap viel.

Burley Piccolo of Montare Mini-on-me aanhangfiets 31 Aug 2006 20:13 #754

• Loek Munnichs
Hallo,

Ik twijfel tussen de aanschaf van een Piccolo of Mini-on-me. Beide worden op de bagagedrager bevestigd dus dat is stabieler dan aan de zadelpen.
Verder heb ik het idee dat bij de mini-on-me er nog een Bobike stoeltje achterop past.

Hoe gaat het overigens met het bevestigen van Ortleibtassen aan de bagagedrager bij de Piccolo??

We willen de fiets met name gaan gebruiken voor fietsvakanties en langere dagtochtjes. Momenteel hebben we 1 zoon van bijna 4 en een zoon van 8 maanden (fietskar).

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Loek Munnichs