Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: luifel voor tunneltent Multi Nova

Aw: luifel voor tunneltent Multi Nova 23 Mrt 2011 10:10 #3891

• Sander
Idd daar heb je wel een punt, onze tent loopt het dak schuin af wat daarbij aanzienlijk bij helpt...

Ik had de luifel van de MultiNova een paar weken ook bij Denig gezien en vond het ook wel een mooie oplossing. Maar ik ben nu wel erg gewend aan het gemak van een wing die ik ook los kan gebruiken.

Heb je al geprobeerd om de luifel op een of andere manier los op te spannen tussen 2 punten? Wellicht heb je daarvoor wat extra lussen nodig aan de luifel maar die kan je er ook aan laten zetten. Dan kan je 'm ook multifunctioneel gebruiken tijdens pauzes en zo. Maakt het des te interessanter.
The administrator has disabled public write access.

Aw: luifel voor tunneltent Multi Nova 22 Mrt 2011 18:55 #3886

• Martin de Haan
Het idee van Sander heb ik geprobeerd bij de Multi Nova, maar dan met een wing van Lowland. Ongeveer dezelfde grootte en gewicht. Omdat het dak van de Multi Nova overal dezelfde hoogte heeft, werkt deze constructie niet goed. De wing duwt dan namelijk het doek van de buitentent tegen de binnentent aan.

De luifel die Birdland nu heeft, is in feite net zo'n wing, maar dan is de achterkant korter gemaakt en heeft twee clips warmee je de luifel (wing, tarp) aan de tent bevestigt. De gehele luifel komt dan verder naar voren dan die op de foto van Sander, waardoor je de zijkanten van de luifel bij veel wind geheel naar beneden kunt spannen. Aan de achterzijde zitten ook ogen, zodat je 'm zelfstandigh los kunt opzetten. Ik heb niet gemeten wat het geheel met een stok weegt, maar gezien de vergelijkbare grootte van het doek zal het gewicht ook weinig verschillen.

Aw: luifel voor tunneltent Multi Nova 22 Mrt 2011 10:13 #3885

• Sander
Servert valt in herhaling - dubbelpost<br /><br />Bericht gewijzigd door: Sander, op: 2011/03/22 11:13

Aw: luifel voor tunneltent Multi Nova 22 Mrt 2011 10:12 #3884

• Sander
Wij gebruiken een wing hiervoor. Wij vinden dat lichter en veelzijdiger.

Om te voorkomen dat de wing of scheerlijnen echt over de tent heen lopen bij het opspannen maken we gebruik van een ter plekke gevonden stok/tak die hoger is dan onze tent. Deze stok/tak schoren we met 2 scheerlijnen. Achterzijde tarp zetten we daar met een verstelbaar scheerlijntje aan vast (om te kunnen instellen hoe ver naar voren of achteren de wing moet komen over de tent. Aan de voorzijde de deelbare meegeleverde UL tarpstok en de beole afspannen. Geen één scheerlijn over het doek en de wing hangt grotendeels boven de tent wat veel ventilatie geeft bij zon en vocht (plus voordeel dat wij onze bikini-top eraf kunnen laten voor extra ventilatie)

Het is een Wechsel ZG wing van 760 gram incl haringen en één UL deelbare tarpstok. Ook enorm handig onderweg als het regent of de zon schijnt tijdens te pauzeren. Je eigen mobiele shelter.

Hier wat plaatjes om de opzet en mogelijkheden te zien:

www.hiking-site.nl/fotoalbums/showphoto....ilietent&cat=all
www.hiking-site.nl/fotoalbums/showphoto....de-regen&cat=all
www.hiking-site.nl/fotoalbums/showphoto....-de-wing&cat=all

Aw: luifel voor tunneltent Multi Nova 21 Mrt 2011 19:45 #3882

• Martin de Haan
Het is inderdaad een luifel speciaal gemaakt voor de Multinova en de Supernova. Daarom staat deze niet weergegeven tussen de andere luifels van Birdland en Lowland. In principe past deze ook op andere tunneltenten, mits de ruimte tussen de twee boogstokken tussen de ingang even groot is als bij de Nova's. En bij veel tunneltenten is de deur juist smaller.

Wil je de luifel zien, ga dan naar de website van Lowland. Alle tenten, ook de Nova's gaan nu verder onder de naam Lowland. Ik begreep dat deze keuze vanwege marketing-technische zaken is. Als je vervolgens daar op Multi Nova klikt, krijg je een plaatje te zien van de tent met luifel. Deze is nu (weer) donkergroen).

Ik heb de tent met luifel gisteren in de lentezon opgezet. Ik kies voor de constructie met één stok in het midden; de andere stok blijft thuis. Dit heeft weliswaar als nadeel dat voor je tentingang de stok een beetje in de weg staat. Maar het is wel de manier om bij regen en wind de tentdeur open te laten staat. En daar was het ons net om te doen.

Nog een laatste opmerking: in het atelier van Birdland waren de bevestigingspunten aan mijn tent binnen 10 minuten bevestigd. Goede service.

Groet, Martin

Aw: luifel voor tunneltent Multi Nova 21 Mrt 2011 12:08 #3881

• arie
Ik heb een mail naar birdland gestuurd, met wat vragen. Wat ik heb begrepen is het een luifel special voor de multinova. Bij tenten van dit jaar wordt de luifel er bij geleverd. Je kunt de luifel zien op de site van lowland.(het beste zie je de luifel bij de foto van de supernova) Pak je de site van birdland dan krijg je nog een oud model te zien. De luifel kost 125 euro en je kunt bij ze langs, met je tent, om het in orde te laten maken.
  • Page:
  • 1
  • 2