Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: U-Plus 2

Aw: U-Plus 2 09 Feb 2007 20:51 #1110

• Sandra
Fiets + aanhangfiets + fietskar daar weer achter? Op deze website vind je diverse foto's én reacties van mensen met een dergelijke caravaan.

Onze kinderen gingen toen ze (bijna) vier waren overigens nog wel mee in de fietskar. Ik weet niet precies hoe lang ze toen waren, maar het zijn erg lange knullen.
Maar ze zaten nooit samen (ze schelen bijna 5 jaar in leeftijd), dat scheelt wel. Maar als je niet te lange afstanden fietst, is het wellicht toch een optie.

Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: U-Plus 2 09 Feb 2007 19:55 #1109

• Femke
Hallo,

Ik heb gisteren de fabrikant van de U plus 2 gemailed omdat deze aanhangfiets ook een oplossing kan zijn voor mijn probleem. Ze hebben laten weten dat ze deze fiets niet meer in produktie hebben.
Ik wil in mijn eentje met een kind van net 1 en eentje van bijna 4 op fietsvakantie gaan deze zomer. Ik denk niet dat de oudste het zo leuk vindt om nog lang in de kar te zitten. Afgezien van zijn lengte (nu ong 106 cm) waardoor het erg krap wordt. Een stoeltje achterop is ook niet handig vanwege alle bagage.
Op de site van de tandemclub zag ik een mooie oplossing:
  • www.tandem-club.org.uk/nf2002/kids/kidsss-3.htm?1
  • Ik sta open voor andere suggeties.

Mvg,

Femke

Aw: U-Plus 2 23 Jan 2007 02:05 #991

• Saskia
    Daar hebben we ook al aan gedacht, maar mijn man brengt de kinderen naar school, haakt de fietskar af laat deze op school en 's avonds kom ik de kinderen halen, neem de fietskar en vertrek.
    In het geval van een bakfiets zouden we er al twee moeten hebben. En ik kan zo'n fiets niet stallen op het werk.
    Alvast bedankt voor je medewerking.

Aw: U-Plus 2 17 Jan 2007 17:26 #947

• Stijn
    En waarom geen bakfiets? Wij dachten ook eerst om onze vakantieaanhangwagen in de stad te gebruiken, maar per toeval kwamen wij uit op een cargobike. In Amsterdam struikel je zowat op elke straathoek over die fietsen.

Het is een tweewielige bakfiets, de lengte van een tandem, bestuurder achteraan en vooraan een smalle lange bak waar gemakkelijk 3 tot 4 kinderen in kunnen.
    Fietst bijna als een gewone fiets, maar dan met een fijne handige grote laadbak. (voor boodschappen, emmers en schepjes, voetbal,...)
    Na bijna 2 jaar nog geen seconde spijt gehad van de aankoop! Echt een droom voor in de stad. Zeker ns kijken op internet: www.fietsenmaker.be

Aw: U-Plus 2 17 Jan 2007 03:30 #946

• Geert
    Hallo Tom en Saskia,
    Wij zijn een ander Vlaams koppel met 4 kinderen (3, 5, 5 en 6) die zo'n U-plus-2 aanhangfiets in de garage hebben staan. Wij gebruiken deze zeer regelmatig om naar de school of sportclub te fietsen, in de zomer ook om op fietsvakantie te gaan (zie foto nr 4 van de fotowedstrijd). Ik heb geen weet dat er iemand in België deze importeerd. Deze aanhangers worden op bestelling gemaakt in de UK. Wijzelf hebben hem (via een website) tweedehands in Duitsland kunnen kopen. Hij bevalt ons uitstekend, hij is zeer makkelijk aan te koppelen, en heeft een rekje achteraan waar je bagage (sporttassen e.d.) in kwijt geraakt.
    Voor korte afstanden transporteer ik er soms 4 kinderen tegelijkertijd mee, eentje op een fietsstoeltje van voor op de fiets, 2 op de aanhangfiets en eentje in de bak vanachter. Je kan geen fietsstoel vanachter op de fiets plaatsen, als je de U-plus-2 hebt aangekoppeld.
    Waar kan je hem een keertje bekijken en uitproberen? Wel bij ons. Er zijn nog al mensen overgekomen om hem een keertje uit te proberen, geen probleem. Wij wonen in Vosselaar (tegen Turnhout). Je mag een belletje op geven op +32 (0)14 615853.
    Groet, Geert

Aw: U-Plus 2 16 Jan 2007 23:33 #923

• Saskia
    Hallo Sandra,

bedankt voor je snelle antwoord, had al op een andere site gezien dat we bij Tromm fietsen moesten zijn. Heb hem al een mailtje gestuurd, maar levert deze enkel op bestelling, dus eens uittesten bij hem kan niet. En hij levert tot hiertoe enkel aan welzijn, dus kon mij niet verder helpen.
    Ik wacht op je antwoord.
    Zijn er volgens jou nog andere veilige alternatieven om 3 kinderen mee op de fiets te nemen.

Mvg, Saskia
    • Page:
    • 1
    • 2