Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: 4 jaar achterop?

Aw: 4 jaar achterop? 28 Feb 2007 14:29 #1232

• Miranda
Onze zoon zat met 4 jaar op de aanhangfiets. met 3 jaar verveelde hij zich achterop. Hij kon toen nog niet zonder zijwieltjes fietsen. De aanhangfiets is echt een succes. We hebben wel een hele stabiele aanhangfiets, de Burley Piccolo. Afdalen is hiermee geen probleem. De fiets hangt perfect achter de ouderfiets. Onze zoon zit best wel veel te bewegen en daar hebben we helemaal geen last van.
The administrator has disabled public write access.

Aw: 4 jaar achterop? 17 Feb 2007 00:25 #1148

• sylvia
Onze kinderen zaten vanaf dat ze 4 1/2 op de aanhangfiets. In die tijd hadden we nog niet zoveel keus in modellen, het is al weer zo'n 8 jaar geleden...
Aan fietskarren hebben wij nooit gedaan, dus daar konden wij niet op terugvallen.
Het fietsen op de aanhangfietsen vonden de kinderen geweldig, maar ze konden inderdaad nogal eens na de lunchpauze door inspanning en warmte in slaap vallen, héél gevaarlijk.
Daarom hebben we de kinderen vanaf de lunch gewoon in een achterzitje op de bagagedrager gezet. Vielen ze daarin in slaap dan hingen ze gewoon stevig in de riemen!! Soms gestut met een handoekje.
Zo'n middagdutje duurde dan nooit zo lang, konden ze 's-avonds tenminste op normale tijd naar bed.
Ook daarvoor hebben wij nooit aan speciale voorzieningen gedaan. Ze lagen gewoon op een zelfopblaasbaar matje, kunnen ze ook niet uitvallen (wel afglijden, maar met wat fietstassen ernaast val dat wel mee), en dat scheelt zeeën van ruimte!

veel plezier!
Sylvia van de Graaf

Aw: 4 jaar achterop? 06 Feb 2007 01:26 #1092

• Astrid Lurken
Hoi,
Hier nog wat ervaringen. Onze zoon is vanaf 4,5 jaar tot en met 5,5 jaar meegegaan op de aanhangfiets.
En dit waren best wel flinke afstanden (710 km in Engeland en 680 km in Zwitserland). Alleen bij heel slecht weer heeft hij nog even in de fietskar bij z'n zusje gezeten. Voor wat betreft bergaf zou ik zeggen niet te hard en voorop zodat de ander kan zien of je kind nog recht zit, handjes aan het stuur en voeten op de trappers heeft. En een spiegel aan het stuur is ook handig. Onze dochter gaat ook vanaf 4,5 jaar mee op de aanhangfiets. Voor haar hebben we geen alternatief meer (geen fietskar) en het eerste jaar is ze twee keer van de fiets gevallen. Eén keer omdat ze in slaap viel en één keer omdat ze haar voeten niet op de trappers had. Het afgelopen jaar zijn we naar Praag gefietst, zo'n 900 km en veel slecht wegdek. Niet te snel afdalen en veel vragen naar handjes en voetjes. Ze vindt het wel stoer zo achterop. Verder spreiden we het fietsen zo'n beetje over de hele dag. Veel afwisseling met spelen, eten, hangen, boodschapjes doen en dergelijke. Komende zomer is ze 6,5 en gaat nog lekker op de aanhangfiets mee. Voor wat betreft de power, daar moesten wij maar niet mee rekenen.
Groetjes,
Astrid

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 20:35 #1077

• Sandra
Hoi Marjorie,

Ja, tegen een nieuwe keuken kunnen wij natuurlijk niet op!
Als je het leuk vindt om andere fietsende gezinnen te ontmoeten, dan kun je natuurlijk ook naar het Fietsenb-met-kinderen-kampeerweekend in mei/juni komen. Dit jaar wordt alweer de vierde keer. Bij de nieuwsbeichten vind je een verslagje van het 2006-weekend. Binnenkort gaan we een datum prikken: houd de site dus in de gaten!

Succes met klussen,

Sandra

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 20:19 #1076

• marjorie
Ik zou heel graag willen komen, maar het kan niet ... (we hebben een nieuwe keuken besteld en dit weekend moet de oude er uit, dus ik moet echt wat anders doen).
Anders was ik zeker langsgekomen! Het lijkt me erg leuk om ervaringen uit te wisselen over fietsvakanties, zeker met mensen die iets oudere kinderen hebben dan wij. Het is toch ieder jaar weer anders de eerste 4 jaar. Daarna weet ik het nog niet. En zo heel vaak kwamen we geen andere ouders met kinderen op de fiets tegen.
Wij zijn ook een aantal keer in nederland op vakantie geweest. Vorig jaar waren we voor het eerst met de kinderen in het buitenland ;-)
Maar ik ben benieuwd naar andere ideeen. Misschien zien/horen jullie wel handige dingen op de beurs. Dan hoor ik het graag!

Groeten,
Marjorie

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 17:39 #1075

• Josien
hoi, wij hebben onze zoon van 4,10 jaar heerlijk mee laten fietsen op de aanhangfiets, een Burley met niet te zwaare bagage.(twee jaar geleden). Ging prima. We zijn wel in NL. gebleven en hebben ong. 300 km. gefietst. Het was die vakantie niet al te best weer, bij regen mocht hij bij z'n zusje in de fietskar. Maar liever fietste hij. Niet te lange afstanden, op deze leeftijd is het fietsen geen doel op zich hebben wij gemerkt maar de camping is het ultime doel. Wij staan trouwens zondag op de beurs, dus ik denk dat je 2 keer moet komen als je live ervaringen wilt horen!
Oja, kinderen vinden NL. een perfect vakantieland hoor.
groetkjes, Josien.
  • Page:
  • 1
  • 2