Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: 4 jaar achterop?

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 15:50 #1074

• Sandra
Hoi Marjorie,
Ik zou zeggen: kom morgen naar de Fiets- en Wandelbeurs! Een van de gezinnen op ons 'trepunt voor vakantefietsende gezinnen' heeft ook een Hase Trets. Ze kunnen je vast een en ander over hun ervaringen vertellen. Zij zijn er op zaterdag. Direct naast ons 'trepunt' is de stand van Wim Kok uit Utrecht; zij hebben een Hase Trets op de stand staan.
Voor wie 'm niet kent: het is een aanhang-lig-fiets. Kijk maar even op de fietsmateriaal>aanhangfietsen

Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 14:45 #1073

• marjorie
Ik volg dit onderwerp met interesse. Komende zomer zijn onze kinderen ook 2 (bijna 3) en 4 (en 8maanden). Ik vond de fietskar voor met zn tweetjes vorige zomer niet al te ruim lijken, maar ik zou eens moeten zien hoe ze daar nu met zn tween in zitten. Misschien groeien ze eigenlijk vooral in de lengte, en niet in de breedte;)
Wel was de fietskar vorig jaar erg zwaar om te trekken als we heuvelop gingen. Mijn vriend had uiteindelijk last van zijn knie... daarom lijkt het me niet handig om ze weer met zn tweeen in die kar te doen, want ze zijn alleen maar zwaarder geworden natuurlijk. We gaan in ieder geval op zoek naar een vlakke bestemming, want veel extra power zal een 4 jarige op de aanhangfiets vast nog niet leveren.

Onze oudste kan nog niet fietsen zonder zijwielen, dus ik ben blij te lezen dat dat ook niet nodig is voor een aanhangfiets.Wij zitten er over te denken om een hase trets te huren. De zitting ziet er uit alsof je daarop heerlijk relaxed kunt zitten en je zou er zelfs een dutje op kunnen doen denk ik. Wel moeten we dan iets bedenken voor de voeten, maar ik zag wel dat je ook toe-clips hebt met een elastiek voor de hielen. Misschien is dat ook iets.

Maar ik ben benieuwd naar jullie ideeën en lees dus vol belangstelling mee!

Groeten,
Marjorie

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 04:33 #1050

• Sandra
Hoi Beppechien,

Voor een aanhangfiets hoeft je kind niet zonder zijwieltjes te kunnen fietsen hoor, dat maakt niet uit (bij ons tenminste).

Jouw vraag over afdalen met een aanhangfiets. Goed punt. Want met die grote snelheden, ben je erg kwetsbaar voor gewiebel achterop. Wij waren afgelopen zomer in Slovenië, en dat was veel klimmen en dalen. Bergopwaarts hadden we hem het liefst op de aanhangfiets, bergafwaarts inderdaad het liefst in de kar...
2,5 jaar geleden hebben we in Zwitserland gefietst, met soms steile klimmen en afdalingen. De oudste (toen net 7) fietste nog op de aanhangfiets. We hebben toen gemerkt dat onze aanhangfiets bij 52 km/uur gaat 'zwabberen'. Heel eng, en natuurlijk hartstikke gevaarlijk. Houd je snelheid dus in de gaten.

Op een goede stabiele aanhamgfiets kun je trouwens ook fietstasjes kwijt. Wellicht kun je het dan zonder bagagekar? (ons lukt het gelukkig wel)

Sandra

Aw: 4 jaar achterop? 02 Feb 2007 04:12 #1049

• Beppechien Bruins Slot
Dit vraagstuk houdt ook ons bezig. Onze oudste is a.s juni als we willen gaan fietsen 4 jaar en 10 maanden. Ze kan sinds de kerstvakantie pas fietsen zonder zijwieltjes dus we dachten dat het het aankomende vakantie wellicht nog wat vroeg was om al op de aanhangfiets te gaan. Of zou dat niet uitmaken? Vorig jaar sliep ze ook bijna dagelijks (in de fietskar)wel een uurtje terwijl ze dat thuis al zeker een jaar niet meer deed. Maar ik ben wel een beetje bang dat ze het dit jaar sneller zat is in de kar (wat ik me best kan voorstellen). Afgelopen zomer zat ze vaak uren te lezen zingen en te tekenen achterin.

Sandra, hoe deden julie dat eigenlijk met afdalingen? Ging je jongste zoon dan in de fietskar of ging dat goed op de aanhangfiets. Ik vindt dat nu best een beetje een griezelig idee namelijk om met haar op de aanhangfiets naar beneden te suizen.

tja, als we ook een aanhangfiets meenemen dan betekent dat we de bagagekar thuis moeten laten omdat onze jongste dochter in de fietskar zit.en die bagagekar is wel heel handig om bij je te hebben, qua pakruimte...dilemma dillemma

gr
Beppechien

Aw: 4 jaar achterop? 01 Feb 2007 23:10 #1048

• Sandra
Ik vind het erg van het kind afhangen. Afgelopen zomervakantie was onze jongste zoon 4 jaar en 8 maanden. We hebben uiteindelijk besloten om voor hem zowel de aanhangfiets als de fietskar mee te nemen. Alleen de fietskar was geen optie; dan kon hij echt onvoldoende zijn energie kwijt. Alleen de aanhangfiets was echter ook geen optie. Hij had nog geregeld een (of meerdere) middagdutjes nodig, en is weleens op de aanhangfiets in slaap gevallen. Op die momenten ben je toch weer blij met de fietskar. Het werd dus een combi,en dat beviel goed. Misschien ook een idee voor jullie?
Onze oudste ging trouwens ook nog in de fietskar mee toen hij vier was.

Veel fietsplezier,
Sandra

4 jaar achterop? 01 Feb 2007 19:53 #1047

• Gertien
Hallo,
Wat zijn jullie ervaringen met een kind van 4 jr en 3 maanden, beter achterop of beter op een aanhangfiets? Ik denk dat ze zich achterop erg snel gaat vevelen inmiddels, maar vraag me af of dat op de aanhangfiets minder is? We willen voor het eerst gaan fietsen met 2 kinderen van 2 en 4.
Dankjewel, Gertien
  • Page:
  • 1
  • 2