Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route?

Aw: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route? 15 Feb 2006 15:47 #378

• moniek
Vanaf de geboorte van onze kinderen tot nu (Kinderen zijn nu 10 en 13) hebben wij elk jaar een of twee fietsvakanties gemaakt. In het begin in Nederland later naar Polen (langs de kust van Duitsland, geweldige route) Berlijn, Wenen, Rome en Parijs. De lol is een beetje om alle hoofdsteden te bezoeken. In tegenstelling tot de reactie van Nico hebben wij zeer goede ervaringen met het fietsen in duitsland. Zelfs naar rome hebben zij bewust voor de route door duitsland gekozen omadat campings vaak goede voorzieningen hebben en dan bedoel ik met name een goed zwembad wat wij vooral voor de kinderen erg belangrijk vinden. Bovendien is het gebruik van de trein met de fiets ook erg goed

veel succes
The administrator has disabled public write access.

Aw: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route? 31 Dec 2005 08:25 #126

• Karin
Op deze website, onder (reis) verhalen, staat een verslag van een lange fietstocht met kindertjes. Heb je die al eens gelezen?

Karin

Aw: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route? 31 Dec 2005 08:24 #125

• Anky Kloosterman
Een route van 1500-2000 km. bedoel ik... die zoeken we. Liefst een rondje dus, weinig klimmen, en genoeg overnachtingsmogelijkheden. In beginsel kamperen, maar soms ook anders.

Aw: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route? 31 Dec 2005 08:24 #124

• Anky Kloosterman
We hebben ruime fietsvakantie-ervaring, ook met onze oudste erbij, als vanaf haar geboorte (nu 3). We gaan uit van max 40 km per dag. Totaal zoeken we een route van ongeveer 500 km. Liefst niet te veel klimmen/dalen. Bijvoorbeeld langs oude spoorwegen of kanalen. We gaan kamperen en hebben veel zooi mee, dus veel klimmen wordt erg zwaar. Het liefst zou ik thuis starten en weer terugkeren, dus geen gebruik maken van OV. We wonen in Gouda. Alle tips welkom!

Aw: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route? 31 Dec 2005 08:23 #123

• Nico
Misschien kun je eerst iets vertellen wat je precies wilt, en wat je ervaringen zijn tot nu toe.
Kinderen in deze leeftijd bepalen voor een groot deel je dagafstand, met 60 km per dag gemiddeld kom je redelijk goed uit.
In veel landen liggen campings soms verder uit elkaar.
Mat name Duitsland vind ik een lastig land, weinig campings en niet echt een fietsland. GB heb ik geen ervaring mee.
Frankrijk is toch wel een ideaal land.
Neem je de standaard routes dan kom je heel veel fietsers tegen.
Wij rijden altijd onze eigen routes, die we per dag maken, niks geplanned, veelal over D wegen met weinig verkeer.

Aw: Vier maanden fietsen door Europa, leuke route? 31 Dec 2005 08:23 #122

• Sandra de Geeter
Wat zoek je precies? Wil je vlak fietsen, glooiend of mag het ook steil zijn? Wil je kamperen? En aan wat voor afstanden denken jullie?

Misschien vind je iets op www.fietskaartinformatiestichting.nl. Zoals de de St.Jacobsroute (naar Santiago)wat voor jullie? of de Groene Route naar de Middelandse Zee.

Succes,
Sandra
  • Page:
  • 1
  • 2