Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Limfjordroute

Aw: Limfjordroute 04 Mrt 2007 03:00 #1245

• Ynze
De route is de moeite waard. Het is ruim en rustig in Noord-Denemarken.
Het vinden van campings was geen probleem. We hadden het Engelstalige routeboekje en een (oude) wegenkaart van Denemarken mee. In het routeboekeje zitten erg gedetailleerde kaartjes en wordt van een plaats aangegeven of er een camping is. Achterin staan de adressen en tel.nr's van de campings en andere overnachtingsadressen. Op de wegenkaart was soms de plaats van de camping nauwkeuriger aangegeven.
De campings zijn trouwens erg de moeite waard, erg kindvriendelijk met veel speelvoorzieningen en meestal vrij gebruik van gas in centrale keukens. Vaak zijn er dan ook potten en pannen die je even kunt gebruiken. Zo heb je snel je eten klaar.
We hadden ook nog het boekje 'Overnatning i det Fri' gekocht. Hierin staan natuurkampeerterreinen beschreven. We hebben er uiteindelijk gaan gebruik van gemaakt omdat het voorzieningenniveau voor het trekken met 2 kleine kinderen naar ons idee ontoereikend is.
We hebben zowel op grote als kleine campings gestaan.

We hebben het goed naar de zin gehad.

Ynze
The administrator has disabled public write access.

Aw: Limfjordroute 04 Mrt 2007 01:59 #1244

• Margalith
Bedankt voor je antwoord. Ik heb nog een paar vragen. Was de route mooi/ de moeite waard?? En zijn er een beetje makkelijk campings te vinden? We zijn ook al in het bezit van dat Deense campingboekje met kleine kampeerplaatsen en die zitten er zo te zien aardig.

Aw: Limfjordroute 03 Mrt 2007 23:40 #1243

• Ynze
Hallo Margalith,

Wij hebben vorig jaar een deel van de officiële route gefietst, zo'n 350 km in twee weken. De hele route van 610 km was ons gewoon te ver. We zijn met de auto naar Viborg gereden, waar we de auto bij de camping hebben laten staan en zijn vandaar uit met ligfietsen en onze twee kinderen (toen 1,5 en 3,5 jaar oud) in de fietskar gaan trekken. Vanuit Viborg is het zo'n 15 km om de route op te pikken. Op onverharde stukken die maar één spoor breed zijn loopt de fietskar automatisch buiten het spoor en trekt de fiets er dus uit. Dat was lastig en het tempo lag op deze stukken dan ook laag. Op verharde wegen is het goed te doen, al heuvelt het met name aan de zuidkant van de Limfjord zo nu en dan behoorlijk. Gemiddeld reden we 45 km per etappe (om de dag).

Groeten, Ynze

Limfjordroute 01 Mrt 2007 23:15 #1241

• Margalith
Ja, ja het begint weer te kriebelen. Waar zullen we deze zomer eens gaan fietsen met de kids?
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met de Limfjordroute in Denemarken. We zijn al eens op Funen geweest en Denmarken is ons goed bevallen.
We hebben alleen geen idee of het te doen is met een fietskar en een zoon van 4 die voor het eerst op de aanhangfiets meegaat. M.a.w. Ervaringen zijn van harte welkom. Ik bedoel dus niet de route die je met Cycletours kunt doen, maar de officiële route (nr 12 feloof ik).

Groetjes Margalith
  • Page:
  • 1
  • 2