Welcome, Guest

TOPIC: Leuke fietsgebieden in Jutland

Aw: Leuke fietsgebieden in Jutland 07 Mrt 2007 02:10 #1279

• Martin
Als alternatief voor de campings kan ik in Denemarken de jeugdherbergen aanraden. Een jaar of 18 (oef...) gelden hebben wij een fietstocht nog zonder tent gedaan en we waren stomverbaasd over het relaxte maar ook verzorgde sfeertje in de youth hostels (vanderhjem of zo in het Deens). Voor een gezin met jonge kinderen waren er family rooms, erg goed geregeld.
Groet, Martin.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Leuke fietsgebieden in Jutland 06 Mrt 2007 04:18 #1273

• Femke
Hoi,

Wij hebben het altijd erg naar ons zin gehad in Ulfborg. Je hebt hier vrij veel variatie. Je kunt over de plantages fietsen, rond de fjorden en naar het strand en de duinen. Helaas is de camping in Ulborg (Vestjysk Fritidcenter) een 1 sterren camping geworden, maar wel gelegen naast het zwembad. In de folder 'actief in de natuur' staan de volgende fietsroutes in deze omgeving:
- de plantages en zandgebieden rond Ulfborg (35 km)
- van Ulfborg naar Idom en weer terug (39 km)
- Stadil fjord rond (42 km)
- Rondom de korhoenreservaten (30 km)
- Ten westen van Ulfborg (25 km)
- Vanuit Husby twee routes van 20 en 30 km
Routebeschrijvingen zijn bij de VVV verkrijgbaar.
Verder is het leuk om naar de vissersplaatsjes in de omgeving te gaan (met de auto). Ik bewaar goede herinneringen aan Lemvig. Ook kun je kanovaren op de Storå.

Ik zou in ieder geval geen camping direct aan de westkust nemen. Deze zijn altijd erg druk. Een km of 10 landinwaarts is het een stuk rustiger.

Het merengebied is ook leuk, maar wel heuvelachtiger. Aanrader is de natursti van Horsens naar Silkeborg. Een fietspad over een oude spoorlijn met onderweg de mogelijkheid om een tochtje met een stoomtrein te maken. Wel vrij druk. Er zijn op Jutland nog verschillende andere oude spoorlijnen waarover je kunt fietsen.

Femke

Aw: Leuke fietsgebieden in Jutland 06 Mrt 2007 00:39 #1268

• Sandra
Hé, nog een Sandra op het forum. Welkom! Nu maar hopen dat het niet al te verwarrend wordt.

Sandra
(redactie)

Aw: Leuke fietsgebieden in Jutland 05 Mrt 2007 18:52 #1266

• sandra
Hoi

Wij hebben vorige zomer gefietst via cyclotours in Jutland. Het was leuke tocht de paden zijn rustig. Hoogstens als je een fietskar (ivm. kindje) heb met al de hekjes. Maar dat zijn over het algemeen genomen wel de leukste paadjes. Verder de campings die we daar gehad hebben erg schoon en kindvriendelijk.

Ik wens jullie veel plezier en mooi weer toe deze zomer in jutland.

gr. sandra

Leuke fietsgebieden in Jutland 05 Mrt 2007 01:52 #1261

• Rolf en Astrid van der Veld
Wij hebben dit jaar voor de eerste keer ons oog laten vallen op Jutland voor een fietsvakantie/kampeervakantie van 2 weken in de zomervakantie.
We willen dagtochten gaan maken vanaf twee verschillende campings in twee verschillende gebieden.

Nou is Jutland nogal groot, dus waar heen?
Wat zijn leuke gebieden om met kinderen (een van 3 achterop en een van 6 op eigen fiets) op de fiets te ontdekken? Waar zijn bijvoorbeeld leuke kleine fietspaden door de duinen?
Ik vraag me ook af of het merengebied rond Silkeborg geschikt is voor een fietsvakantie. Is het daar met al die vele campings niet te druk om rustig te fietsen?
Wie heeft er goede tips?