Welcome, Guest

TOPIC: met baby naar Maleisie

Aw: met baby naar Maleisie 28 Mrt 2007 19:38 #1363

• brecht.deschepper
tickets geboekt,
we gaan ervoor!
The administrator has disabled public write access.

Aw: met baby naar Maleisie 23 Mrt 2007 11:54 #1349

• loecky
Hallo b,

Nog 'n overpeinzing: als gedurende de vakantie blijkt dat jullie dochter het niet bevalt zo lang en vaak in de fietskar dan ben je aangewezen op het openbaar vervoer/autohuur en zit je ook nog opgescheept met twee fietsen met karretje.

Veel succes met jullie beslissing.

Overigens als je er zelf 100% achterstaat en pragmatisch bent ingesteld moet je het gewoon doen.

Loek

Aw: met baby naar Maleisie 23 Mrt 2007 11:47 #1348

• loecky
Hallo b,

Wij zijn dus idd 11 maanden rondgetrokken met onze zoon van 1 1/2 tot zijn 2 1/2 jaar.
Wij hebben toen bewust gekozen voor westerse landen waar met name de medische voorzieningen goed waren en de infrastructuur geschikt was voor fietsen met 'n karretje (dus (semi)-verharde wegen en zeker geen zand/modder wegen) en voor ons was belangrijk dat het een kampeervriendelijk land moest zijn zonder al te veel te moeten wildkamperen.

Met name de medische voorzieningen waren doorslaggevend. In Maleisie heb je toch te maken met een vochtig, warm klimaat, ander voedsel, verhoogde kans op infecties, andere cultuur e.d.
Wij vonden het verstandiger om op dat moment nog niet naar Indonesië/Thailand enz. te gaan maar dat later te doen als de kinderen iets groter en weerbaarder zijn. Voordeel is dan ook dat oudere kinderen beseffen dat ze zich op dat moment in een andere cultuur bevinden en dat geeft hen dan weer wat extra \"bagage\" mee in hun verdere ontwikkeling.

Mijn mening: zoek het nu nog wat westers en ga naar het verre oosten als de kinderen ouder dan 6 jaar zijn

Aw: met baby naar Maleisie 22 Mrt 2007 11:25 #1345

• brecht.deschepper
dag Sandra,
thx voor de snelle reactie.
de meeste van jouw tips idd al 'ontdekt'
idd weinig te vinden over de combinatie baby+maleisie.
en idd veel goed bedoelde adviezen van anderen, die niet naar een aziatisch land al fietsend met een baby in de kar gereisd hebben.
ik hoop op deze plek mensen te ontdekken die het wel gedaan hebben...
áls we er geraken, en als we dan ook nog teruggeraken, willen we zeker een verslagje schrijven!

groeten, Brecht

Aw: met baby naar Maleisie 22 Mrt 2007 10:55 #1343

• sandra
Hallo b (?),

Ik vrees dat je niet zoveel ervaringsverhalen zult vinden. Je zult zelf inmiddels om je heen ook wel hebben gemerkt dat de meeste mensen met heel jonge kinderen een bestemming dichter bij huis kiezen.
Bij de reisverhalen vind je wel een verslag van een gezin dat met een heel jong kindje bijna een jaar door ondermeer door Amerika heeft gefietst. Wellicht heb je daar wat aan. En verder vind je volop reisverslagen over andere bestemmingen, met heel jonge kinderen. Maar daar heb je vast al eens tussen gekeken.

Ik heb zitten denken of ik je argumenten zou moeten aandragen om niet naar Maleisie te gaan. Ik heb besloten om dat maar niet te doen. Waarschijnlijk hoor je om je heen al steeds goedbedoelde adviezen om toch vooral gewoom lekker dicht bij huis te blijven. Waarschijnlijk krijgen alle fietsende gezinnen regelmatig goedbedoelde adviezen - om toch vooral niet met kinderen op fietsvakantie te gaan. Daar luister ik ook niet naar. Want ik krijg die adviezen altijd van mensen die niet weten waar ze het over hebben, die zich niets kunnen voorstellen bij een gezins-fietsvakantie.
Ik ben nog nooit met een baby op de fiets in Maleisië geweest. Ik ben in feite nu dus iemand die niet weet waar ze het over heeft...

Maar ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen straks! Mogen we na afloop een reisverslag hier op de site plaatsen?

Succes met de voorbereidingen,
Sandra

met baby naar Maleisie 22 Mrt 2007 09:17 #1342

• brecht.deschepper
hallo,
wij denken er sterk aan om in juli-augustus voor een maand in Maleisie te gaan fietsen. qua fietsen en materiaal en zo zien we het goed zitten. We hebben nog wel wat vragen over hoe onze dochter deze reis zou ervaren. ze is dan anderhalf. en wat het betekent met een baby op fietsvakantie in een aziatisch land te gaan.
Op dit moment vindt ze de fietskar best wel leuk.
we kiezen voor maleisie, omdat we horen en lezen dat daar de voorzieningen (gezondheid, wegen, ...) wel ok zijn. we zouden ook een routeboekje van awol gebruiken.
Iemand ervaringen, positief of negatief?
we hebben een optie genomen op vliegtuigtickets, en moeten dit weekend beslissen...
alle info welkom!