Welcome, Guest

TOPIC: Reitsma of Benjaminse naar Bodensee?

Aw: Reitsma of Benjaminse naar Bodensee? 31 Mrt 2007 19:51 #1367

• Silvie
Wij hebben (in 1996) de route van Benjaminse gefietst tot Straatsburg (en daarna via Zwarte woud en Donau naar Passau) en in 1998 vanaf Straatsburg naar Florence. De route is leuk en tot de Bodensee niet superzwaar, hoewel er wel flink wat klimmetjes in zitten. Minpunt vonden wij het stuk door Noord-Frankrijk (tussen Luxemburg en Straatsburg). Daar zit een stuk in van 100 km zonder campings, hotels, restaurants en winkels. Met kinderen niet echt handig. Wellicht is het handig daar een alternatieve route te bedenken, die langs wat meer plaatsen komt.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Reitsma of Benjaminse naar Bodensee? 30 Mrt 2007 16:05 #1366

• Astrid
Hallo Marieke,
Ik heb net het boekje met Reitsma's route gekocht.
Tussen Duren (aan de Roer) en Remagen (aan de Rijn) zit een klein hobbeltje (uitloper van de Eifel).
Als alternatief zou je vanuit Nederland vanaf Nijmegen al langs de Rijn kunnen rijden (Limes route).
Na Karlsruhe beginnen echte heuvels met beklimmingen, met als hoogtepunt de Schwabische Alb (600 m). Hier kun je volgens Reitsma ook makkelijk een stukje met de trein. Een andere mogelijkheid is om de Rijn tot aan Basel te volgen en dan verder tot aan de Bodensee (de zuidkant). Een nadeel van de Limesroute en het eerste stuk langs de Rijn fietsen, is dat je door industrie gebied moet. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor Reitsma en dat hobbeltje maar voor lief nemen.
Na Remagen is het mooi fietsen langs de Rijn en ook van Basel tot aan de Bodensee is prachtig.
Groeten,
Astrid

Aw: Reitsma of Benjaminse naar Bodensee? 28 Mrt 2007 11:34 #1360

• sandra
Hoi,
Over de route kan ik je helaas geen tips geven. Je vraag over de fietsen op de camping: wij laten inderdaad meestal de fietsen buiten staan. Wel zodanig dat ze niet 's nachts kunnen omvallen tegen de tent aan natuurlijk. Meestal zetten we onze fietsen tegen elkaar aan, en doen er nog even een groot slot omheen.
Soms zetten we de fiets ergens binnen in een schuur ofzo (die vind je met name nog wel eens op boerencampings).

Groeten,
Sandra

Reitsma of Benjaminse naar Bodensee? 28 Mrt 2007 07:12 #1359

• Marieke
Hoi allemaal,

Wij willen deze of volgende zomer met onze zoon van nu 15 maanden in de fietskar naar mijn ouders in Duitsland fietsen (net boven de Bodensee).

Welke route achten jullie het meest geschikt? Reitsma of Benjaminse?

We zijn niet heel erg getrainde fietsers, en hebben niet zoveel ervaring met heuvels/bergen....Dus zit daar nog verschil in tussen de routes? En welke is het interesants, of maakt dat niet veel uit?

Andere voor- en nadelen?

Verder vroeg ik me nog af hoe je dat doet met je fietsen op de camping? Laat je die 's nachts gewoon buiten staan?

Groetjes, Marieke