Welcome, Guest

TOPIC: Overnachtingen lang de Donauradweg

Aw: Overnachtingen lang de Donauradweg 15 Jun 2008 19:49 #2013

• Kirsten
Klinkt leuk die camping aan het water in Passau. Heb je toevallig iets meer tips om deze camping te vinden.
Wij gaan in augustus de route Passau-Wenen fietsen . We hebben wel wat schrik voor de drukte maar kiezen deze keer bewust voor een vlakke route om het niet te zwaar te maken voor de jongste (van 7 jaar) .
The administrator has disabled public write access.

Aw: Overnachtingen lang de Donauradweg 01 Jan 2008 18:39 #1698

• Paula
Twee jaar geleden hebben wij, twee volwassenen en 2 kinderen, deze route gefietst in het hoogseizoen. We hebben niet gereserveerd en vonden iedere keer een plaatsje. In Passau is overigens echt een campinkje aan het water in de stad. Erg leuk maar even zoeken.
Wij vonden de drukte niet super storend. Bijna iedereen fietst dezelfde kant op en de paden zijn autoluw.
Paula.

Aw: Overnachtingen lang de Donauradweg 17 Apr 2007 20:12 #1411

• Silvie
Wij hebben dit traject gefietst en onderweg gekampeerd. Volgens mij zijn er nergens zo veel overnachtingsmogelijkheden als hier. Om de paar meter staan er bordjes langs het fietspad die verwijzen naar zimmer frei. Ook campings zijn er genoeg. Wel is het zo dat het een heel populaire route is en veel mensen het ook georganiseerd doen, dus dan zijn de overnachtingen geregeld. Of je in het hoogseizooen op de bonnefooi kunt gaan, weet ik niet zeker maar er zijn echt heel veel overnachtingsmogelijkheden.
Als je een goed routeboekje koopt (wij hebben goede ervaringen met de boekjes van Bikeline) heb je gelijk een lijst met overnachtingsmogelijkheden.

Aw: Overnachtingen lang de Donauradweg 12 Apr 2007 20:27 #1396

• sandra
Ik heb deze route niet gefietst, maar wel in veel andere gebieden. Wij hebben nog nooit een camping gereserveerd, ook niet in het hoogseizoen. Toch hebben we altijd een plekje kunnen vinden.
Alleen aan de atlantische kust in Frankrijk hebben we ene paar keer meegemaakt dat we gewoon geweigerd werden omdat de camping vol zou zijn. Maar normaliter is er altijd een plaatsje voor een fietsend gezin.
Hoe het zit met hotels of pensions (als je dat zou willen) weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Als je ideeën wilt opdoen, en ervaringen wilt uitwisselen: kom dan naar het fietskampeerweekend in juni!

Groeten,
Sandra

Overnachtingen lang de Donauradweg 12 Apr 2007 18:57 #1390

• Jaameer
Hallo medefietsers,

Dit jaar willen wij voor het eerst een fietsvakantie houden met onze kinderen Jan, Sierd en Famke. Als we op vakantie gaan zijn zij net 7, 5 en zo goed als 1 jaar oud.

Om rustig aan te beginnen willen we de Donauradweg fietsen van Passau naar Wenen. Maar we willen niet van te voren de hele reis vastleggen.

Heeft iemand ervaring met het vinden van overnachtingsplaatsen op dit traject voor een gezin met 3 kinderen? Kunnen we er op gokken dat we 's middags in de grotere plaatsen wel een plekje vinden?

Misschien heeft iemand nog andere tips voor deze trip?

Alvast bedankt,

Jaap en Marianne
Rotterdam