Welcome, Guest

TOPIC: Donaufietsroute

Aw: Donaufietsroute 31 Dec 2005 08:40 #147

• Irene
Wij zijn net een week terug van twee weken fietsen van Passau naar Wenen met twee kinderen van 3 (in aanhangkar) en 6 (op aanhangfiets). Qua mogelijkheden alles echt super, genoeg campings, en een paar keer bij slecht weer hebben we een 'zimmer' genomen, ook ruim voorhanden. Via allerlei informatiepunten kun je vragen naar \"vier-bett-zimmer\" zodat de kinderen lekker in de zelfde kamer erbij kunnen (rond de 60 euro). Zelfs nog een stukje met de boot afgelegd. Gekampeerd in Passau bij de kanovereniging aan de Ilz. Heerlijke,rustige kleine mooie camping, alleen toegankelijk voor tenten. Als er plaats is kan je daar voor een tientje per week ook je auto stallen, wat we ook gedaan hebben. Als laatste camping die in Klosterneuburg genomen, vanwaar je heel makkelijk met openbaar vervoer in hartje Wenen komt. Ook de terugreis gaat vanuit dit stadje (ongereserveerd met gratis fietsen mee in aparte wagons, echt perfect geregeld) Er is een ding dat me van het hart moet: mijn man is door een teek gebeten, dit bleek na een week toen de rode ring om de bult zichtbaar werd. we werden meteen naar het ziekenhuis gestuurd alwaar hij meteen een antibiotica-kuur kreeg en een injectie. na een week moest hij naar een arts gaan voor controle. Deze arts kon hem volledig gerusstellen, we waren er gelukkig op tijd bijgeweest.Maar laat je ter plaatse ( niet in Nederland) goed voorlichten, want je moet een teek in Oostenrijk niet onderschatten omdat hij beduidend gevaarlijker kan zijn dan hier. Bijna iedereen, en met name kinderen, in Oostenrijk is bijvoorbeeld preventief ingeent. Een tip: Haal een folder bij een Apotheek aldaar, op de eerste dag. Wij gaan de volgende kleer dat we in Oostenrijk zijn op dag 1 de kinderen laten inenten
Veel plezier met jullie vakantie!
The administrator has disabled public write access.

Aw: Donaufietsroute 31 Dec 2005 08:40 #146

• Connie
Wij zelf gaan over twee weken met 3 kinderen van 2, 4 en 6. Ok de oudeste op zijn eigen fiets en de middelste op de aanhangfiets. Ik ken iemand die hem gefietst heeft, maar niet in het drukke seizoen en zonder kinderen. Volgens haar is het goed te doen. Als je leuke reacties krijgt, zou ik het op prijs stellen als je ze doorzend. Met name ben ik geinteresseert in de kampeermogelijkheden in Passau en de mogelijkheid om daar de auto te stallen.

Alvast een leuke vakantie toegewenst,

Connie Hermans

Donaufietsroute 31 Dec 2005 08:40 #145

• Mike Overdevest
Over 3 weken willen wij met onze 2 zoons van 4 en 6 jaar gaan fietsen langs de Donau. De oudste gaat voor het eerst op z'n eigen fiets en de jongste gaat op de aanhangfiets. Heeft iemand ervaring met deze route? Is deze geschikt voor met kinderen? Zijn er genoeg campings langs de route? Is het er druk met fietsers?
Alle reacties zijn welkom!